A USEunused márka mindig a kifinomult stílust követte, és ettől az iránytól most sem tért el. Rendkívül professzionális játékuk a szabással eddig is kiérdemelte a főhajtást, hiszen a tervezőtrió biztos alapokon nyugvó szakértelme minden egyes hajtásban és varrásvonalban kitűnt, még akkor is, ha első ránézésre semmi különlegeset nem látunk az adott darabon. Az ősszel bemutatott kollekció esetében – a Marie Claire Fashion Days alkalmával – a gyors ítélkezés hibájába estünk, ám egy későbbi találkozáskor a részletek is méltó közelségbe kerültek.
Izzó narancs, hűvös kék
A kollekciót – a USE-tól megszokott visszafogott púderszínek, illetve a fekete-fehér örökös egymásnak ütköztetése mellett – ezúttal a tüzes narancs és az „uszodakék” vezeti, ami tökéletesen egyensúlyozza ki a hatást. És ha már uszodakék: a kampányfotók – Perlaki Márton munkái – abszolút eltalálták a hangulatot, ami kihangsúlyozza a kollekció ellentéteit, és azt sugallja: a USE egy hűs csobbanást jelent majd a nyári forróságban.
A vöröses anyagok komolyabb szabást kaptak, ahogy púder árnyalatú társaik is: nadrágkosztümök (szigorúbb és lazább vonalakkal egyaránt), mély hátkivágású ruhák és blézerek (még mindig a hát az új mell), amik mellett helyet kaptak a printelt anyagokból készült, még légiesebb, könnyedebb ruhák, szoknyák, és néhány elegánsra, mégis szexisre sikerült forró sort is. Összehozni az elegáns és a sokat sejtető stílust: ez nem rossz kombó. A plisszírozott ujjú, angyali kis nude ruhát pedig már láttam valakin, de egyszerűen nem ugrik be, honnan is ismerős.
A USE és a kaleidoszkóp esete
A hideg pólust a most nagyon közkedvelt printelt vonal képviseli, méghozzá geometriai, sőt mi több, kaleidoszkópszerű mintákkal operálva. A szín összhangban van a modernebb, fiatalosabb dizájnnal és a laza szabással. A mélykék mellett felfedezhető néhány türkizes darab is, leginkább plisszírozott anyagú ruhácskák formájában – ennél kevesebb anyag már tényleg nem lehetne rajtunk.
A kiegészítők terén is egy forró nyárra készült a csapat: hatalmas, strandtáska méretű shopperek kísérik a ruhákat – a barna bőr és a kék-fehér kaleidoszkóphatás együttesével –, de ami abszolút telitalálat, az az ékszer. Sikerült egyetlen találó motívumba besűríteni a júliusi, messzibe nyúló síkságot, amely felett forrón remeg a levegő: aranyló búzakalász. A fülbevaló kedvesen csiklandozza a szabadon hagyott vállakat, és nyakláncnak sem utolsó.
A USE most hatalmas lépést tett a korunkbeli vásárlóréteg felé, miközben eddigi közönségéhez is hű maradt. Örülünk. Aki pedig velünk együtt akar örvendezni, keresse meg a blog oldalát a Facebookon is!
Fotók: Viszlay Márk (lookbook), Perlaki Márton (kampány)