Valaha a Micimackót, A kis herceget vagy mondjuk a Bibliát volt szokás úgy ajánlgatni, ahogy ismerőseim áradoznak a Szent Szingli és a vak koldus találkozását megörökítő videóról.
A történet drámai és tanulságos, továbbá tartalmazza a marketingvallás valamennyi fontos dogmáját a világról, az emberről és az üdvözülés útjáról.
Melankolikus zongorafutamok, szürke, esős idő. Egy vén, vak koldus kéreget az utcán, előtte tábla: „Vak vagyok. Kérlek, segíts!” Az elhaladó emberek néha elé vetnek valami aprópénzt, de még arra sem veszik a fáradságot, hogy az öregember fémbögréjébe találjanak vele. Váratlanul feltűnik a Szentség egy huszonöt körüli, kifogástalanul trendi, szingli hölgy képében, aki – talán az átpartizott éjszaka miatt – még a borús időben sem veszi le a napszemüvegét. Természetesen modell vagy pornós is lehetne, mint a marketingvallás valamennyi prófétája és szentje, esetünkben a fekete nadrágkosztümben feszülő szépség és elegancia laptoptáskával és sötétzöld cipővel egy marketingszakembert reprezentál. Ennek megfelelően siet épp a következő meetingre, amint alakja elsuhan a vak koldus mellett.
A Szentség hirtelen megfordul, és az öregemberhez lép. Mielőtt azonban jóságát összetévesztenénk a magunkéval, akik egy koldus elé a legjobb esetben is csak pénzt szórhatunk, látjuk, hogy Ő ennél mérhetetlenül többet ad. Határozott mozdulattal elveszi a koldus tábláját, és a hátsó oldalára ír, mely e pillanattól már annak első oldala. Nem szól, nem ad tanácsot, vagy kér engedélyt, vérbeli topmanager, aki nem beszél, hanem dönt és cselekszik. Nem szól, hisz a sürgető prezentáció friss hangszálakat követel. S amint a táblát visszahelyezi, hirtelen megváltozik minden. Döbbenten látjuk – és hallja a koldus –, ahogy a pénzeső a bögrébe záporozik. Az emberek adakoznak! Halleluja! Este az öreg beül a gyorsétterembe. Csodát tett a Szent!
A nap végén újra megpillantjuk a titokzatos jótevőt, akinek exkluzív körömcipőjét áhítattal tapogatja a koldus, és alázatos hálával kérdezi, hogy mit írt a táblára. A válasz sejtelmes: „Ugyanazt, csak más szavakkal.” A néző, aki nem vak, továbbá van internet-előfizetése, hozzáfér az információhoz, ami az öreg számára rejtély marad: a kartontáblán a public relation kohóiban öntött és brainstormingok üllőin kovácsolt csodafegyver díszeleg: „Ez egy gyönyörű nap. És én nem láthatom.”
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!