A reklám káros

Az IMF és az Európai Bizottság a görögökkel folytatott tárgyalások során a televíziós reklámok megadóztatását javasolta.

Puzsér Róbert
2015. 07. 02. 12:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Remélem, a magyar reklámszakma a nemzetközi piacokra is legyárt néhányat azokból a kiváló hirdetésekből, amelyekkel nekünk, balkáni bunkóknak elmagyarázzák, hogy a reklám hasznos, a megadóztatása pedig súlyos bűncselekmény a Gazdasággal és a mi Urunkkal, a GDP-vel szemben. Arról a veszteségről nem is szólva, ami az embereket sújtaná, akiket egy ilyen barbár intézkedés megfosztana a kedvenc sorozatuktól, a focivébé élményétől, és őskori sötétségbe vetne, ahol az olyan nagyszerű találmányok létezéséről se tudnának, mint a mobiltelefon vagy a porszívó. Ha nem lennének reklámok, még ma is galambok vinnék a levelet, és a seprű lenne a legkorszerűbb háztartási eszköz.

Lehetséges, hogy ezeket a könnyű kézzel osztott igazságokat az IMF és a bizottság nagy hatalmú urai, közgazdászai és lobbistái esetleg nem ismerik? Vagy a Magyar Reklámszövetség is osztja azt az álláspontot, hogy ezek a szervezetek gyarmatosítani akarják a görögöket, és lerombolni ezt a lassan háromezer éves kultúrát? Remélem, újra felveszik elegáns öltönyüket, a tévéstúdiókban megcsillogtatják milliós karórájukat, és minden fórumon tiltakozni fognak az ellen az ördögi szándék ellen, amely az ő alapvetően karitatív tevékenységüket adóztatni célozza. Jöjjön a brüsszeli kampány! Mutassák meg Európának és a nagyvilágnak, hogy a reklám hasznos!

Ha ugyanis nem lépnek fel kellő határozottsággal, továbbra is tartja majd magát az a vélemény, hogy a görög válság fontos komponense a reklámok által hiszterizált és örök elégedetlenségben tartott, elidegenedett léte elől a fogyasztásba menekülő, frusztrált tömegember. Nem lehet majd kiirtani azt a véleményt, mely szerint a görög válság alapvető generátora az emberi joggá vált okostelefon, a kétszázezres átlagnyugdíj és a mindenkinek kijáró egzotikus nyaralás, miközben másfél milliárd bolygólakónak ivóvíz sem jut.

Azért nincs a görög válságra racionális megoldás, mert sem a tömegek, sem az elitek nem a valóságban élnek. A tömeg abban a homokfövenyes, terepjárós, makulátlanul fehér mosolyú, napsütötte álomországban él, amelyet a tudat gyarmatosítói legyártottak számára. Az elit pedig abban a hiszemben él, hogy ez a paraván soha nem dől le. Tagjai arról győzködik magukat a napi spekulálás, seftelés és ügyeskedés során, hogy az idők végezetéig fenn lehet tartani a pszichopátiás kapzsiságot, a féktelen mohóságot, ezt a pénzvilágnak nevezett szemérmetlen hazárdjátékot, mellyel a világot lerabolják.

A magyar kormánynak nem az volna a feladata, hogy a reklámok adóztatását furkósbotként használva büntesse a hozzá hűtlen orgánumokat, hanem hogy a reklámadó intézményét a fogyasztási hisztéria fékévé tegye. S ne csupán adóztassa, de korlátozza a televíziós reklámidőt, mégpedig a jelenleginél sokkal drasztikusabb mértékben. Nemcsak azért, hogy megússzuk a görögországihoz hasonló fogyasztási és hitelválságot, hanem elsősorban azért, hogy visszanyerjük a személyiségünket, a gondolatainkat, a vágyainkat és azt a képességünket, mellyel a sorsunkat uraljuk. Hogy ne járjunk úgy, mint a görögök, akik rég nem uralják a magukét.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.