- Mindenki bolondnak néz, mikor azt mondom, hogy elegem van ebből a sok fából – mondta a háziasszony. Nézd meg ezt az óriási légteret, tudod mennyi pénz ezt kifűteni? Télen állandóan hideg van, ha ezt a cserépkályhát nem csináltattuk volna, meg lehetne fagyni. A konyha, az zseniális, azt nagyon megcsinálta a Tamás, meg kell hagyni. De a terasz már nem működik olyan jól, nem szoktunk rá kijárni, nincs közvetlen kapcsolata a konyha-étkezővel. Azt sem értem, miért arra néz, mikor a kertünk a másik irányba van. Ha még egyszer építkezhetnék, biztos másképp csinálnám. De honnan tudja az ember elsőre, hogy mire is van szüksége? Nem tudok tervrajzot olvasni, ha tudtam volna, biztos nem mondok igent a tervre. Jó, igen, az első rajzon a másik irányban van a terasz, de hát akkor meg kicsi lett volna a konyha – fejezte be a dohogást.
A sok probléma annak ellenére merült fel, hogy az épület új része nem tartalmaz bonyolult funkciókat. A nagy konyha-étkező és a terasz vannak a földszinten, felettük a gyerekszobák. A meglévő régi, kicsi villa bővítése ennek ellenére igen expresszívre sikerült, az épület karaktere szinte teljesen eltűnt. A külső és a belső térben is dominál a fa használata. Az új főhomlokzat egyetlen óriási fal, rajta íves nyílás. Pillér támasztja oldalról, romantikus fa falfülke lóg ki belőle felül. A régi és az új rész találkozásánál hatalmas kémény épült, a kémény és a fal között mintegy „beakasztva” lebeg az emeleti fa homlokzat. Az új rész is nyeregtetős, mint a régi, csak jóval magasabb, a tetőtéri szobákból még egy teljes értékű galéria is nyílik felfelé. Ahol a két tető metszi egymást, ott van a nagy belmagasságú légtér, ami így utólag nem nyerte el a lakók tetszését.
Ez a ház inkább romantikus, vagy bármi más, mint organikus. Nem ízesül a kerttel és a hellyel. Nem folytatja a régi házat, hanem szinte agyon nyomja. „Stílusa” van, tehát már nem lehet organikus, hiszen az organikusan gondolkozó tervező mindig váratlan, egyedi, megismételhetetlen alkotásokat hoz létre. Ez a ház hasonlítani akar valamire, nem önmagáért ilyen. Jól mutat fotókon, magazinban, de nincs lényegi szellemi tartalma. Életérzést sugall, de a konyhán és a régi részeken kívül nincs megkérdőjelezhetetlenül jól funkcionáló része.
Ez az épület átalakítás tipikus példája annak, hogy szakmai részről miért utasítják el a magyarországi, gyakran formalizmusba hajló „organikus” iskolát.