Kész az állomás, ami miatt kivágták a 150 éves fát

Piliscsabán nagyon nem szerették volna, ha kivágják az ő 150 éves hársfájukat, de mégis megtörtént. Utólag is úgy látom, maradhatott volna az a fa.

Őrfi József
2013. 08. 17. 13:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Készítettem pár fotót, hogy legyen miről beszélgetni. Az elsőn az látható, hogy a szép új vágány mellett vezet egy járda, ami karambolozik egy szerelőaknával. A kivitelezés sorrendje az volt, hogy előbb a szerelőakna, aztán a járda. Hogy a szakági tervezők hogyan dolgoztak együtt a projekten, azt nem tudom:

 

 

Ez a kép az előző testvére. Itt majdnem sikerült összehangolni a két tereptárgyat. A járda amúgy pár méterre fut az állomásépület előtt, le kell róla lépni, ha jegyet akarunk venni...

 

 

A három gumicsík, amit a kerekes székesekre és a babakocsis anyukákra tekintettel terveztek be, megint csak szélesebb, mint az utólag készült burkolat. Tudom, ez tényleg apróság, örüljünk, hogy van gumicsík:

 

 

Ezt a képet kell a leginkább magyarázni. Először is, a bal felső sarka felé látható lenne a hársfa, ha még meglenne. A másik: építészként zavarja a szemem, hogy a feljáró rámpa keskenyebb a peronnál. A peron piros sávjai egyik oldalon 10 centire, másikon 40re vannak a rámpa szélétől. De ha már így van (kevesebb burkolat kellett?), akkor miért nem fordul be a védőkorlát? És a vezetősáv miért az oszlopnak küldi a gyengén látókat? A két oszlop és az újabb akna együtt kedvesen üdvözli a felérkezőt:

 

 

Kicsit arrébb, a vasúti felüljáró – gondolom előre betervezett – repedése. De akkor miért vakolták le a várható szerkezeti mozgások előtt? Hogy még feltűnőbb legyen, mikor elválik a gerenda a támfaltól?

 

 

A képekről szerintem ennyi elég, de egy gondolat azért még kikívánkozik. A csabai állomáson korábban 5 vágány volt, most az újon három van, de kettő megy rajta keresztül. A kivágott 150 éves hársfa az állomás szélén állt, ahol a két sínpár beérkezik. A fát kivágták, mert közel volt a sínekhez, amik felett később villamosítják majd a vonalat. És most jön a lényeg. Ha akarták volna, a síneket tehették volna arrébb, hiszen az ellenkező irányban maradt sok hely.

És miért mondom most ezt? Mert az az érzésem, hogy ezek a tervek úgy készültek, hogy szinte ki sem jöttek a helyszínre. Az egyik felmérte, a másik feldolgozta, a harmadik megrajzolta, a negyedik megcsinálta, „sepergessetek, mint a kisasszonyok” – hallottam a korlátot támasztó építésvezető szakszerű instrukcióját, mikor elhaladtam a járdaépítést befejező csapat mellett – az ötödik, ez a legkisebb pedig jól észrevette, hogy a többi négy igazából nem nagyon figyelt oda. Mert ha odafigyelt volna, akkor ezek a képek nem készültek volna, és a híressé vált piliscsabai Hárs Polgártárs is tovább élhetett volna.

És akkor tudnánk örülni a fejlesztéseknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.