Lassan őrölnek azok a bizonyos malmok, de csak történik végre valami. Még 2011 augusztusában kérte fel a Fővárosi Közgyűlés a BKK-t arra, hogy vizsgálja meg a pesti alsó rakpart gyalogosbarát használatának lehetőségét. A tanulmányra egy évet kellett várni, de a szállingózó hírekből már akkor kiderült, hogy valami feltehetően történni fog.
Most arról szólnak a hírek, hogy hétfőn megszülethet a döntés a pesti alsó rakpart gyalogoskorzóvá tételéről. A fővárosi testület ezzel – az időközben és korábban megvalósult fejlesztésekhez kapcsolódva – biztosíthatja, hogy a pesti oldalon a Margit hídtól egészen a Rákóczi hídig lehessen sétálni.
Hiszen időközben a Kossuth tér fejlesztéséhez kapcsolódóan elkészült az Országház előtti korzó, a 4-es metróhoz kapcsolódóan a Fővám tértől délre eső sétálószakasz, a Petőfi hídtól délre pedig már korábban is működött a sétány.
Az autósok figyelmébe lehet ajánlani az alábbi térképet, amelyet még bécsi egyetemista koromban készítettem a budapesti Duna-partok fejlesztési lehetőségeiről írott szakdolgozatomban. A még 2012-ben készített képen piros csíkkal jelöltem a kétsávos, naranccsal az egysávos vízparti autóutakat. Jól látható, hogy a budai oldal bonyolítja a nagyobb forgalmat, a pesti oldalon mindössze három sáv fut. (És a rajzhoz képest azóta a felső rakparti egy sáv megszakadt a Kossuth térnél.)
Tudom, hogy sok autósban ellenérzést válthat ki minden, a forgalmat zavaró döntés. Egy korábbi, témában született komment jól mutatja, hogyan néz ki egy forgalmas úton megvalósuló gyalogosfejlesztés autós szemmel: „A FORGALOM NEM CÉLTALAN AUTÓZGATÁS, HANEM CÉLOKKAL RENDELKEZŐ EMBEREK KÖZLEKEDÉSE! EZEKKEL A CÉLOKKAL NEM FOGLALKOZIK SENKI? ( ) Ez az ország NEM azoknak a vállán nyugszik, akik a sétálóutcákban meg a „gyalogosoknak visszaadott” (idézőjel!!) területeken egész nap részegen lófringálnak! Mert ezek a területek semmi másra nem szolgálnak, csak a dologtalan emberek szórakozására!” - fogalmaz papy_on_board.
Nekem is van autóm, és értem, hogy autóval két fontos megbeszélés és elintéznivaló között mennyire idegesítő, ha áll a forgalom. De vannak más szempontok is, amelyek fontosabbak a pillanatnyi hajszánál.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!