Magyar világmárka, nem csak S-es méretben

Attitude néven új magyar divatmárka debütált egy újbudai bevásárlóközpontban.

2011. 11. 15. 18:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Joggal merülhet fel a kérdés az olvasóban, hogy vajon mi közük lehet a közéleti személyiségeknek a divathoz azon kívül, hogy nyilván ők is kedvelik a szép ruhákat. Nos, annyi, hogy e márka születése több szempontból is modellértékű, hiszen reménybeli sikere esetén jelképezheti akár a magyar textilipar újjászületését, és egyben a csökkent munkaképességű emberek foglalkoztatásának célszerű módját – emelte ki Soltész Miklós.

A gyártó

Az Attitude-modellek gyártója az 53 éves múltra visszatekintő, nagy kapacitású varrodáiban és bőrvarró műhelyeiben országszerte 4500 főt, nagyrészt csökkent munkaképességűeket foglalkoztató Kézmű Nonprofit Kft. Mint azt a cég ügyvezetője, Csereklyei Dániel elmondta, korábban nemzetközi divatmárkák számára bérmunkában gyártottak kiváló minőségű bőrdíszműves termékeket, a haszon döntő része azonban általában a megrendelőnél landolt. Ideje volt ezen úgy változtatni, hogy saját márkanevet hoznak létre, és e név alatt forgalmazzák termékeiket. Ehhez gyártói kapacitásnövelésre volt szükség, ezért megvásároltak egy hajdúnánási varrodát, ahol így 200 munkahelyet mentettek meg. Itt 2013-ra 700 új munkahelyet teremtenek, de megemlítette Komlót is, ahol az üzemükben szintén létszámnövelést terveznek.

A tervező

Az Attitude-kollekció a divattervezés magyar nagyasszonya, Zoób Kati szellemi terméke, akinek tervezői ars poeticáját úgy foglalják össze, hogy „individuális és gyakorlatias alkotóművész, tervezői karaktere összetett: művészként erős kulturális üzeneteket közvetít, és ezzel egyidejűleg designerként is megfelel a modern piaci követelményeknek. Elkötelezett híve a klasszikus kézművességnek, a személyre szabott tárgyaknak, az időtálló termékeknek. Elve, hogy a szépség és a harmónia mindenkiben megtalálható. Kollekciójának célja, hogy rábeszélje a modern nőt a hagyományos női szerepek erősítésére, keresve az ezredforduló új eszményképét.”

Zoób Kati az MNO-nak elmondta, hogy kollekcióját az elegáns nő hétköznapi viseletének képzeli el, amely minőség tekintetében a tömegáru felett, árban azonban a nagy világmárkák alkalmi kollekciói alatt helyezkednek el. A saját tervezésű alapanyagok gyakran magukon hordozzák a tervező munkáiban immár egy évtizede megfigyelhető art deco-rajzolatú rózsamotívumot, a kézművesség jelét, ami ezennel az Attitude márka szimbólumává vált. Kérdésünkre, hogy vajon ezek a bemutatott, olykor decens, máskor izgalmas darabok nem csak a modelleken, de akár az XL-es hölgyeken is jól tudnak-e mutatni, a tervező egyértelmű igennel felelt. „Ellentétben a luxusmárkákkal, ahol csak 34-es és 36-os méretek lógnak a fogasokon, nálunk itt vannak a 48-52-esek is. Az egész márkának éppen ez a lényege. Az Attitude a mindennapi eleganciát szeretné képviselni, mert ez az, ami mindenkinek jól áll, ráadásul nem megy ki egykettőre a divatból. Az én világom nem a meghökkentésről, hanem a tartalom és a forma egységéről szól. Nálam a divatnak is úgy kell működnie, hogy elfogadó és befogadó legyen mindenki számára.”

Zoób Kati elmondta még, hogy igyekeznek mielőbb kiegészítők sorozatát is bemutatni, így téve teljessé az Attitude márka kínálatát.

A miniszterelnök, Orbán Viktor felesége, Lévai Anikó köszöntőjében elmondta, hogy nagyra értékeli Zoób Kati munkásságát, különösen azt az igyekezetét, hogy munkáiban ötvözi a magyaros motívumkincset a modernséggel, hogy képes az art deco világába helyezni azokat. Az MNO külön kérdésére pedig kifejtette: „Nagyon örülök, és a magam részéről szurkolok az összes olyan magyar vállalatnak és divattervezőnek, aki magyar munkaerővel, hordható, kényelmes és szerethető ruhadarabokat gyárt számunkra.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.