Joggal merülhet fel a kérdés az olvasóban, hogy vajon mi közük lehet a közéleti személyiségeknek a divathoz azon kívül, hogy nyilván ők is kedvelik a szép ruhákat. Nos, annyi, hogy e márka születése több szempontból is modellértékű, hiszen reménybeli sikere esetén jelképezheti akár a magyar textilipar újjászületését, és egyben a csökkent munkaképességű emberek foglalkoztatásának célszerű módját – emelte ki Soltész Miklós.
A gyártó
Az Attitude-modellek gyártója az 53 éves múltra visszatekintő, nagy kapacitású varrodáiban és bőrvarró műhelyeiben országszerte 4500 főt, nagyrészt csökkent munkaképességűeket foglalkoztató Kézmű Nonprofit Kft. Mint azt a cég ügyvezetője, Csereklyei Dániel elmondta, korábban nemzetközi divatmárkák számára bérmunkában gyártottak kiváló minőségű bőrdíszműves termékeket, a haszon döntő része azonban általában a megrendelőnél landolt. Ideje volt ezen úgy változtatni, hogy saját márkanevet hoznak létre, és e név alatt forgalmazzák termékeiket. Ehhez gyártói kapacitásnövelésre volt szükség, ezért megvásároltak egy hajdúnánási varrodát, ahol így 200 munkahelyet mentettek meg. Itt 2013-ra 700 új munkahelyet teremtenek, de megemlítette Komlót is, ahol az üzemükben szintén létszámnövelést terveznek.
A tervező
Az Attitude-kollekció a divattervezés magyar nagyasszonya, Zoób Kati szellemi terméke, akinek tervezői ars poeticáját úgy foglalják össze, hogy „individuális és gyakorlatias alkotóművész, tervezői karaktere összetett: művészként erős kulturális üzeneteket közvetít, és ezzel egyidejűleg designerként is megfelel a modern piaci követelményeknek. Elkötelezett híve a klasszikus kézművességnek, a személyre szabott tárgyaknak, az időtálló termékeknek. Elve, hogy a szépség és a harmónia mindenkiben megtalálható. Kollekciójának célja, hogy rábeszélje a modern nőt a hagyományos női szerepek erősítésére, keresve az ezredforduló új eszményképét.”
Zoób Kati az MNO-nak elmondta, hogy kollekcióját az elegáns nő hétköznapi viseletének képzeli el, amely minőség tekintetében a tömegáru felett, árban azonban a nagy világmárkák alkalmi kollekciói alatt helyezkednek el. A saját tervezésű alapanyagok gyakran magukon hordozzák a tervező munkáiban immár egy évtizede megfigyelhető art deco-rajzolatú rózsamotívumot, a kézművesség jelét, ami ezennel az Attitude márka szimbólumává vált. Kérdésünkre, hogy vajon ezek a bemutatott, olykor decens, máskor izgalmas darabok nem csak a modelleken, de akár az XL-es hölgyeken is jól tudnak-e mutatni, a tervező egyértelmű igennel felelt. „Ellentétben a luxusmárkákkal, ahol csak 34-es és 36-os méretek lógnak a fogasokon, nálunk itt vannak a 48-52-esek is. Az egész márkának éppen ez a lényege. Az Attitude a mindennapi eleganciát szeretné képviselni, mert ez az, ami mindenkinek jól áll, ráadásul nem megy ki egykettőre a divatból. Az én világom nem a meghökkentésről, hanem a tartalom és a forma egységéről szól. Nálam a divatnak is úgy kell működnie, hogy elfogadó és befogadó legyen mindenki számára.”
Zoób Kati elmondta még, hogy igyekeznek mielőbb kiegészítők sorozatát is bemutatni, így téve teljessé az Attitude márka kínálatát.
A miniszterelnök, Orbán Viktor felesége, Lévai Anikó köszöntőjében elmondta, hogy nagyra értékeli Zoób Kati munkásságát, különösen azt az igyekezetét, hogy munkáiban ötvözi a magyaros motívumkincset a modernséggel, hogy képes az art deco világába helyezni azokat. Az MNO külön kérdésére pedig kifejtette: „Nagyon örülök, és a magam részéről szurkolok az összes olyan magyar vállalatnak és divattervezőnek, aki magyar munkaerővel, hordható, kényelmes és szerethető ruhadarabokat gyárt számunkra.”