Az öngyilkosságot fontolgatókon segít a Facebook

Egy új szolgáltatással próbál segíteni a Facebook az öngyilkosságot fontolgató felhasználókon.

TK
2011. 12. 13. 21:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Naponta körülbelül száz amerikai vet véget önkezével az életének, vagyis évente 36 ezren lesznek öngyilkosság áldozatai az országban. A Google és a Yahoo már hosszú ideje a nemzeti öngyilkosság-megelőzési forródrót számát dobja ki első találatnak azok számára, akik az öngyilkosság szóra keresnek rá a rendszereikben.

A több mint 800 millió felhasználóval rendelkező Facebook elektronikus levélben juttatja el a segélyhívó számát a rászoruló felhasználóknak, akiknek barátait is azonnali segítségnyújtásra ösztönzi. A közösségi portál új szolgáltatása most egy lépéssel tovább megy és azonnali üzenetváltási lehetőséget biztosít a felhasználónak, amely a szakértők szerint sokat számít egy segítségre szoruló embernél.

„A tudományos bizonyítékok szerint az embereknél csökken az öngyilkos gondolatok száma egy azonnali közbeavatkozásnak köszönhetően” – mondta a Lifeline nevű segélyvonal munkatársa. Mint hozzátette: „Nagyon sok embertől hallottuk már, hogy ilyenkor szeretnének beszélni valakivel, de nem akarnak telefonálni. Az azonnali üzenetváltás tökéletes megoldás erre a problémára.”

A szolgáltatás lényege, hogy ha valaki öngyilkossági szándékra utaló bejegyzést lát az ismerőse oldalán, akkor azt jelentheti a Facebooknak úgy, hogy rákattint a komment melletti linkre. A Facebook ezután küld a bejegyzést készítő felhasználónak egy e-mailt, amelyben a segélyvonal feltárcsázásra, illetve az élő beszélgetés megkezdéséhez szükséges link megnyomására buzdítja. A Facebook önmagában nem keresi az öngyilkosságra utaló kommenteket az oldalain.

„A barátok tudhatják a legjobban, hogy mi zajlik le a másik agyában, ezért arra bátorítunk mindenkit, hogy adják meg a gyors és könnyű segítség lehetőségét a bajba jutott ismerőseiknek” – mondta Fred Wolens, a közösségi portál munkatársa.

Hétfőn a német fogyasztóvédelmi miniszter az Egyesült Államokban a fogyasztóvédelmi hatóság funkcióját is betöltő szövetségi kereskedelmi hivatalnál (FTC) bepanaszolta a Facebookot.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.