Betiltanák a műanyag bevásárlószatyrot

Az Európai Unió polgárainak nagy többsége uniószerte betiltaná a műanyag bevásárlószatyrokat és kötelezővé tenné annak feltüntetését, hogy a zacskó biológiailag lebomlik-e vagy sem.

FF
2012. 01. 23. 21:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy szabad hozzáférésű online felmérésben, amelyet 2011. május 17. és augusztus 9. között végeztek, a 15 538 résztvevő 71 százaléka foglalt állást a műanyag szatyrok EU-szintű betiltása mellett. Ennél is többen – 77 százaléknyian – voksoltak arra, hogy tegyék kötelezővé a biológiai lebomlásra vonatkozó információ feltüntetését a zacskókon.

A felmérésbe cégek, civil szervezetek, egyetemek és hatóságok is bekapcsolódhattak, de 97 százalékban magánszemélyek válaszolták meg a kérdéseket. A véleménynyilvánítók 78 százaléka szükségesnek tartja, hogy az Európai Unió tegyen lépéseket a műanyag bevásárlózacskók használatának visszaszorítására, 58 százalékuk azonban különbséget tenne a biológiailag lebomló és nem lebomló zacskók között. A megkérdezettek 71 százaléka szerint EU-szintű szabályozásra lenne szükség, 14 százalék a tagállamok hatáskörébe utalná az intézkedést.

Az Európai Bizottság adatai szerint egy-egy EU-polgár évente átlagosan 500 műanyag bevásárlószatyrot használ el. Csak a Földközi-tenger felszínén lebegő műanyag zacskók mennyiségét 500 tonnára becsülik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.