Ennek a bánásmódnak „aránytalanul” komoly következményei vannak a gyerekek iskolai viselkedésére nézve – figyelmeztetett Mary Bousted, a brit tanárok és egyetemi előadók szövetségének (ATL) főtitkára. Mint ajánlotta: a szülőknek meg kell tanulniuk nemet mondani a gyerekeknek. A kérdést a minap az ATL manchesteri konferenciája tette ismét aktuálissá, amelyen felvetődött, hogy a korábbi eszközök – mint az iskolai bezárás, a felfüggesztés vagy a kizárás – nem alkalmasak a magatartásbeli problémák kezelésére – emlékeztetett a BBC hírportálja.
Bousted kifejezetten a szülőkre hárította a felelősséget mind a szegényebb, mind a középosztályból kikerülő gyerekekkel kapcsolatos iskolai gondokért. „Ha a gyerekek előtt nincsenek korlátok otthon, az iskolai korlátokat nem fogják elfogadni. Tudnunk kell, meddig mehetünk el az engedékenységben, és tudnunk kell, mi az ésszerű” – hangsúlyozta a főtitkár.
Túl sok gyerek kap teljes kiszolgálást otthon. „Vajon hány szülő kéri meg a gyerekét, hogy rendszeresen besegítsen a házimunkában?” – tette fel a kérdést Bousted. „Ha »kis buddhákká« változtatjuk őket, azzal nem teszünk nekik szívességet. És természetesen az iskolában sem tesz nekik jót” – szögezte le. A konferencián felszólalók kiemelték, hogy a tanárok kezében nincs hatékony fegyelmezési módszer, pedig az órákat zavaró diákok viselkedése lehetetlenné teszi a hatékony tanítást és tanulást.
Mint az egyik résztvevő, Julian Perfect mondta: természetesen nem az 1986-ban megszüntetett testi fenyítést sírják vissza, arra azonban nagy szükség van, hogy a rendzavarókkal szemben legyenek meghatározott szankciók a pedagógusok kezében. Méghozzá olyanok, amelyeket nem befolyásolnak a pénzügyi megfontolások és mind az iskolák, mind a főiskolák és egyetemek vezetőinek teljes támogatását bírják.

Őt keresi a rendőrség a Lakatos Márk-botrányban