A gazdasági válság és a drága üzemanyag miatt az olaszok autó helyett egyre inkább kerékpárra ülnek. Az olasz autópiac zsugorodása közepette 2012 első hat hónapjában kétszázezerrel több kerékpárt vásároltak, mint a tavalyi évnek ugyanebben az időszakában. 2011-ben 1 millió 750 ezer biciklit adtak el – számoltak be a lapok a megváltozott közlekedési szokásokról. Az újságok szerint Olaszországban utoljára a második világháború után volt ekkora divatja a kerékpárnak.
A legtöbben a városi utcákon használható „city” kerékpárfajtát választják, amely már két-háromszáz euróért megvásárolható. Ennek többszörösébe kerül az elektromos kerékpár, melyet egyre többen vesznek a dombokkal és emelkedőkkel teli Rómában.
Újranyitnak a szerelőműhelyek
Tekerjen a hétvégén!
Buda legendás rockhelyszíneit járják végig a következő Bike and Roll popkulturális kerékpártúra résztvevői; a szeptember 22-i bringás program legizgalmasabb része a hamarosan megújuló, egykori Ifipark, a Várbazár bejárása lesz.
Kattintson az MNO hivatalos bringásblogjára, a KüllőnÉlőre!
A kerékpárdivat a kereskedők mellett a bicikliszerelőknek is kedvez. A Kétkerekű Járművek Nemzeti Szövetségének (Ancma) adatai szerint az olasz otthonokban 32 millió régi kerékpár van, ezek karbantartására egymás után nyitnak a szerelőműhelyek.
Tartják a lépést a divattal
Kerékpárra álltak át az olasz divatházak is: elsők között a Dolce & Gabbana és a Gucci készített saját márkájú és stílusú kerékpárt. Biciklihez illő szoknyát, nadrágot és cipőt kínálnak az olasz butikok is.
Az olasz bicikliseknek azonban főleg kerékpárútra lenne szükségük. Rómában 225 kilométeren haladhatnak saját sávban. Az olasz fővárosban 2008-tól működő bike-sharing szolgálat 29 állomásán 271 kerékpár bérelhető. Milánóban 135 kilométer a kerékpársávok hossza, és 143 bringakölcsönző állomás létezik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!