Malév – a vállalat, ahol rang volt dolgozni

Hogyan indult, és milyen fontosabb állomásai voltak az egykor szebb napokat megélt vállalatnak?

tt
2013. 03. 05. 17:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első Malév járat 1956 június 5-én landolt az osztrák fővárosban. A polgári repülés az ötvenes évek második felére tisztult le. A belföldi repülőjáratoknak egy 1963-as döntés vetett véget, akkor cserélték le a vidéki füves leszállópályákon landolni képes LI-2 gépparkot modernebb típusokra. 1968-ra már a legendás TU 134-esek repültek, így még jobban kitárult a világ, az új, sugárhajtású gépekkel már a nagyobb távolságok is leküzdhetők lettek. A Malév folyamatosan képezte a légi személyzetet.

Az orosz gépek virágkora egészen 1988-ig tartott, amikor elkezdték – bérelt – Boeingokra cserélni a Tupoljev által tervezett gépparkot. Ekkortájt készült el a Malév utolsó logója, és lehetett hallani a Presser Gábor által szerzett reklámfilmzenét. A Hír TV Retrográd című műsorának felvételén a Malév történelméről beszélget Hardy Mihály a Budapest Airport szóvivője, és Demeter Csaba, egykori Malév-pilóta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.