Az első Malév járat 1956 június 5-én landolt az osztrák fővárosban. A polgári repülés az ötvenes évek második felére tisztult le. A belföldi repülőjáratoknak egy 1963-as döntés vetett véget, akkor cserélték le a vidéki füves leszállópályákon landolni képes LI-2 gépparkot modernebb típusokra. 1968-ra már a legendás TU 134-esek repültek, így még jobban kitárult a világ, az új, sugárhajtású gépekkel már a nagyobb távolságok is leküzdhetők lettek. A Malév folyamatosan képezte a légi személyzetet.
Az orosz gépek virágkora egészen 1988-ig tartott, amikor elkezdték – bérelt – Boeingokra cserélni a Tupoljev által tervezett gépparkot. Ekkortájt készült el a Malév utolsó logója, és lehetett hallani a Presser Gábor által szerzett reklámfilmzenét. A Hír TV Retrográd című műsorának felvételén a Malév történelméről beszélget Hardy Mihály a Budapest Airport szóvivője, és Demeter Csaba, egykori Malév-pilóta.