Szabadság: még a strandokon is dolgoznak

Az olaszoknak csak 58 százaléka, 25,7 millió vesz ki szabadságot idén nyáron a gazdasági válság okozta nehézségek miatt.

kn
2013. 06. 10. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olaszoknak csak 58 százaléka, 25,7 millió vesz ki szabadságot idén nyáron a gazdasági válság okozta nehézségek miatt – derült ki a Confesercenti olasz kereskedelmi szövetség vasárnap közölt felméréséből. Három éve az olaszoknak még 80 százaléka vett ki szabadságot a június-szeptember közötti időszakban. Akik kénytelenek voltak lemondani a szabadságukról, azok mindenekelőtt anyagi okokra hivatkoztak.

A felmérés szerint a vakációzók 20 százaléka nem is önszántából megy szabadságra, hanem a munkahelye kötelezi. Olaszországban ugyanis általánosságban csökkent a termelés, és a munkahelyeken kevesebb a teendő. Mások viszont egy percre sem hagyják abba a munkát: tízmillió olasz számítógéppel megy nyaralni, és még a strandokon is dolgozik tovább.

A szabadságra menők 22 százaléka még nem döntötte el, hol fog nyaralni. 50 százalékuk az olasz tengerpartra akar menni, kedvenc úti céljuk Emilia-Romagna és Szicília. A külföldre utazók közül a legtöbben Spanyolországot választják. A nyaraló olaszok átlagban 12 nap szabadságot vesznek ki, és 961 eurót fognak költeni – szemben a 2000 előtt átlagosan költött 1056 euróval.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.