Kitiltották a bringásokat az utakról

Lassítja a forgalmat a rengeteg bringás – érvel a tiltás mellett a hatóság.

tt
2013. 10. 03. 9:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Feldühödött kerékpárosok százai tüntettek szerdán a nyáron életbe lépett jogszabály ellen, amely 32 útról teljesen száműzi a kerékpárosokat és az egyéb, nem motorizált járműveket, a város további 142 útján pedig csak bizonyos napszakokban engedélyezi a biciklik, a gyalogos vontatású riksák és a mozgóárusok taligáinak közlekedését a kelet-indiai metropolisban.

A szabálysértőket megbírságolják, sőt előfordul, hogy a tiltott helyen biciklizők kerékpárját elkobozzák. Emellett a rendőrök önkényesen határozhatják meg a bírság összegét 100 és 500 rúpia (350-1750 forint) között. Ez érzékenyen érinti a szegényebb néprétegeket, benne az újságkihordókat, a tejesembereket, a mozgó gyümölcsárusokat, akiknek a megélhetése került veszélybe.

„Teljesen értelmetlen betiltani a kerékpárt egy olyan városban, mint Kolkata. Ez egy teljesen őrült döntés” – hangoztatta a Ride 2 Breathe („jog a tiszta levegőhöz”) nevű egyesületbe tömörült bringások szóvivője, Gautam Shroff. A nemzeti ünnepen, Mahatma Gandhi születésnapján tartott szerdai demonstráción a tüntetők a kerékpározás témáját körüljáró színdarabokat mutattak be. Transzparenseiken rámutattak, hogy a bicikli nem fogyaszt benzint, nem szennyezi a levegőt, és arra szólították fel az autósokat, hogy a gyermekek tüdeje védelmében állítsák le a motort.

Madan Mitra, Nyugat-Bengál állam közlekedési minisztere azzal indokolta a kerékpárforgalom korlátozását, hogy az egykori brit gyarmati fővárosban az országos átlagnál is lassúbb a forgalom, a járműfolyamok csak 14-18 kilométeres sebességgel tudnak haladni, míg más indiai nagyvárosok főbb útjain a 22 kilométert is eléri az átlagsebesség.
Igaz ugyan, hogy Kolkatában kevesebb az autó, mint más nagyvárosokban, de az utcák is szűkebbek – tette hozzá. A miniszter hangoztatta, hogy a mellékutcákban korlátlanul lehet továbbra is biciklizni, a bringások szerint azonban képtelenség úgy közlekedni, hogy csak a mellékutcákban engedélyezett a forgalom.

A gépkocsiforgalom növekedésével párhuzamosan romlik a levegő minősége az indiai nagyvárosokban, ahol a hatóságok késlekednek a tömegközlekedés fejlesztésével, a kerékpársáv pedig ritka, mint a fehér holló, holott a kerékpár a szegények fő közlekedési eszköze – mutat rá az AFP.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.