A vonatot ünneplik, ami nem tud késni

A tokiói főpályaudvarról ünnepélyes körülmények között indították el a szupervonat legújabb változatát.

kn
2014. 10. 01. 17:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tokiói főpályaudvarról reggel 6 órakor ünnepélyes körülmények között indították el a szupervonat legújabb, ultramodern változatát, a futurisztikus kinézetű N700A szerelvényt Fukuokába, ugyanabban az időpontban, amikor 1964. október 1-jén elindult Tokióból Oszakába a világ első nagy sebességű vonata.

A Central Japan Railway Co. (JR Tokai) vasúttársaság hasonló ünnepségeket tartott szerdán Oszakában, Nagojában és Sizuokában is.

A tokiói olimpiára elkészült, 210 kilométeres sebességű szupervonat a korábbinál két és fél órával rövidebb idő, mindössze négy óra alatt tette meg az 515 kilométeres utat a szigetország két legnagyobb metropolisa között. A 270 kilométeres sebességre képes mai modellek már 2 óra 25 perc alatt legyűrik a Tokió és Oszaka közti távot.

A háború utáni japán gazdasági fellendülés szimbólumává vált Sinkanszen forradalmasította a világ vasúti közlekedését, azóta már a világ számos országában és Japánban is több útvonalon közlekednek a repülőgépeknek versenyt támasztó nagy sebességű vonatok.

A gyorsaságukon kívül pontosságukról is híres Sinkanszen-szerelvények az elmúlt fél évszázadban összesen 5,6 milliárd utast szállítottak és kétmilliárd kilométert tettek meg, vagyis annyit, mintha 50 ezerszer kerülték volna meg a Földet. Naponta 424 ezer utast szállítanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.