időjárás 6°C Virág 2022. november 26.
logo

Segítünk, hogy elkerülje a sportsérüléseket

Forrás: Diéta és Fitnesz
2021.03.09. 14:30
Segítünk, hogy elkerülje a sportsérüléseket

Az edzések alatt szerzett sérülések nagyon fájdalmasak tudnak lenni és általában sok időbe telik, míg teljesen felépülsz.

A sportsérüléseket egy sportolónak sem kell bemutatni. Ha véletlenül sportsérülés ér, kiesünk az edzésritmusból, csökken a teherbíró képességünk és a felépülés után megint szükségünk van pár hétre, hogy visszanyerjük a régi formánkat. Kellő rákészüléssel és odafigyeléssel jelentősen lecsökkentheted a edzés közben történt balesetek kockázatát, ezért érdemes tisztában lenni ezekkel a dolgokkal – olvasható a diétaésfitnesz.hu cikkében.

Fotó: Pexels

  • Mindig viselj az aktuális sporthoz megfelelő ruházatot, lábbelit – nem véletlen, hogy minden sportnak megvan a maga ruha és cipő kollekciója. Funkciójukat tekintve az adott sporttal járó mozgást segítik, ezáltal sokkal hatékonyabb és biztonságosabb lesz a munkavégzés.
  • Ne felejtsd el az alapos bemelegítést – izmainknak és ízületeinknek szüksége van a fokozatos átmozgatásra. Az izmok bemelegednek és rugalmasabbak lesznek, az ízületi tok pedig több folyadékkal telik meg, így elősegíti az edzés során egymás mellett elcsúszó csontok mozgását.
  • Fontos a helyes munkavégzés – alapvető szabály, hogy elsajátítsd az adott mozgás, feladat helyes kivitelezését. A tudatos edzés, a szabályosan elvégzett gyakorlatok segítségével elkerülheted a sportsérüléseket, valamint a hosszú távon kialakuló problémákat, mint például a porckopást.
  • Koncentrálj és figyelj tested jelzéseire – a sportolást nem szabad félvállról venni, elég egy rossz mozdulat, hogy meglegyen a baj. Ezért mindig tudatában kell lenned képességeiddel, ne erőltesd túl magad és ha érzed, hogy szédülsz, légszomjad van vagy remegsz, hagyd abba azt, amit csinálsz. Nem éri meg kockáztatni.
  • Nyújtás – sokszor el szokták hanyagolni, pedig ez ugyanolyan fontos, mint a bemelegítés. Edzés során izmaink megrövidülnek és ezért sokkal hajlamosabbak a szakadásra. A nyújtás során segítünk izmainknak visszanyerni eredeti helyzetét, így megőrzi rugalmasságát és elkerüljük a kellemetlen húzódásokat is.Folyadékpótlás – nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen fontos szerepe van az elegendő folyadékbevitelnek. A túlzott mértékű folyadékvesztést negatívan befolyásolja a teljesítményt. Ne várd meg a szomjúság érzését, folyamatosan pótold az elvesztett vízmennyiséget!
  • A sportsérüléseket elkerülni segítő teljes cikk elérhető a Diéta és Fitnesz oldalán.

    Korábbi cikkünkben a savanyú káposzta áldásos hatásairól írtunk. Különösen ebben a járványos időszakban hasznos. A savanyú káposzta maga a csoda, ennyi mindenre jó!

     

    Hírlevél feliratkozás
    Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.