A Kossuth rádió 180 perc című műsorában Dénes Ferenc sportközgazdász arról beszélt, várhatóan tizedszázalékokban mérhető lesz a sikeres Eb-szereplés a gazdaság egészére nézve, és ahogy egyre tovább jut a válogatott, ez a hatás exponenciálisan nő.
Muszbek Mihály úgy véli, több olyan ágazatban jelent azonnali élénkülést a válogatott sikere, amely létezett ugyan, ám eddig az eredménytelenség miatt nem került reflektorfénybe. Ilyen például a szurkolói kellékeket értékesítő üzletág, amely a három csoportmeccsre kiutazott 40-45 ezer szurkolónak és az itthon maradt aktív 200 ezer drukkernek átlagosan 1500-2000 forintért értékesített különböző tárgyakat – mezt, sapkát, zászlót stb. – az Eb előtt és alatt, ezzel szűken egymilliárd forint bevételhez jutott az ágazat.
– Hogy a siker mennyit jelent, árulkodó az az adat, miszerint ugyanezen üzletág tavaly egész évben összesen hatvanmilliós forgalmat bonyolított le. De ott a sportturizmus helyzete is, ahol körülbelül nyolc-tízmilliárd forint a bevétel az eddigi utazásokból. Ennek is van jövőképe, csak fel kell rá készülnünk a következő időszakban – mondta el lapunknak Muszbek Mihály. Azt is hozzátette, a most tapasztalt lelkesedés nem jelenti azt, hogy itthon minden jól alakult. – Ugyanakkor a klubfutball is nyerhet a válogatott sikerén, ugyanis a csapat értéke már most kétmilliárd forinttal megnőtt, és az értékesített játékosokért kapott összegek mind a kluboknál csapódhatnak le.
Szabados Gábor szerint megfigyelhető, hogy az Európa-bajnoksággal ma itthon mindent el lehet adni. A sportszergyártóknál, a fogadóirodákban és a vendéglátóhelyeken nagyon erősen érezhető a magyar sikerek hatása.
– Minden cég beleszövi a kampányába a kontinensviadalt, és focibarát termékeket kínál. Ezek most sikeresek, hiszen óriási lelkesedés követi az országban a válogatott szereplését. A sport akkor tud igazán profitálni ebből, ha mindezek hatására a magántőke is felfigyel a sikerekre, és beruház nemcsak a fociba, hanem egyéb sportágakba is – mondta Szabados Gábor.