Akár a német használtautó-kereskedések kínálatát is böngészheti az autóvásárlást tervező fogyasztó, még németül sem kell hozzá tudnia, ám olyan magyar gyűjtőoldalak is vannak újabban, amelyek a külföldi autók kínálatát mutatják. Ezen nincs mit csodálkozni, az Európai Unió alapelve az áruk szabad áramlása, miért ne lenne ez igaz a használt gépkocsikra is. A Lajtán túli kínálat kétségkívül vonzó, hiszen Nyugat-Európában általában gyári alkatrészekkel cserélik ki az elhasználódottakat, jó minőségű olajat töltenek a motorba és a benzin, gázolaj minősége is jobb, mint nálunk. Ezen kívül az utak kiválóak, tehát összességében sokkal jobb állapotban van egy Németországban vagy Olaszországban használt autó, mint a hasonló korú magyarországi társai. Érthető tehát, hogy megnövekedett az import. Bár sokszor úgy tűnik, jó üzletet köt, aki külföldi járművet vásárol, az ilyen ügyletekben nem árt az átlagosnál is körültekintőbbnek lenni.
Ha magánimportra adjuk a fejünket, ökölszabályként tartsuk szem előtt, hogy nagyobb autók esetében a 10, kisebb kategóriás autóknál a 15 százalékos kinti árelőny is elillan a vételárra rakodó további költségek miatt. A Használtautó.hu személygépkocsi-hirdetéseinek közel tíz százaléka például jelenleg is külföldi okmányokkal rendelkezik, azaz itthon még nem regisztrált autókról van szó.
Fontos tudni, hogy ilyen esetben legtöbbször a vevőt terhelik a kötelező műszaki vizsga, a forgalmi, a törzskönyv és a rendszám költségei, amelyek a regisztrációs adón felül mintegy 50 ezer forintot tesznek ki. Maga a regisztrációs adó legtöbbször nem is szerepel az ilyen hirdetésekben, pedig az autó motorjának emissziós besorolásától függően annak összege még egy kisebb járműnél is több százezres tétel lehet.
Tavaly január 1-jétől a külföldön vásárolt használt járművek hazai forgalomba helyezése után vagyonszerzési illetéket kell fizetni. Mindez átlagosan 40-50 ezer forintos pluszterhet ró az autójukat külföldről vásárlókra. Ezeknél az autóknál legtöbbször jóval kevesebb ismerettel rendelkezünk az autó előéletéről. Annak érdekében, hogy biztosabban ki tudjunk küszöbölni egy esetleges visszaélést, érdemes lekérni a szervizadatokat. A hazai márkaszervizeken keresztül is néhány perc alatt elérhetők az autó előéletére vonatkozó adatok. Különösen a valós futásteljesítményt célszerű ellenőrizni, de gyakran a szervizkönyvek sem valódiak. Ha az eladó nem egyezik bele a lekérdezésbe, érdemes beszüntetni a tárgyalást.