A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.

Az NGM üdvözli a bankautomaták telepítéséről szóló törvényjavaslatot
Újabb jelentős lépés a kistelepüléseken élőkért.
A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Történelmi pillanat részesei vagyunk – mondta Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a rendkívüli közgyűlésen.
A 62 éves menedzser, akinek oroszlánrésze volt a fúzió létrehozásában, a világ negyedik legnagyobb autógyártóját vezetheti, mintegy négyszázezer alkalmazottal – tette közzé az AutomobilWoche.de. Az egyesülés időpontját rövid idő alatt be fogják jelenteni – ígérte Tavares. Eddig arról volt szó, hogy március végére véglegesítik a milliárdos üzletet. Az új vállalat hivatalos központja Hollandiában lesz.
Az uniós versenyhatóságok decemberben már jóváhagyták a céges frigyet.
Az új szövetség tagjai Európában és Észak-Amerikában összesen 14 márkát tartanak fenn, köztük van az Opel, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Jeep, az Alfa Romeo, a Lancia, az Abarth és a Dodge.
A márkáknak továbbra is fenn kell maradniuk. A koronavírus-válság előtt a Fiat Chrysler és a PSA együttesen évente mintegy 8,7 millió járművet adott el, forgalma 170 milliárd euró volt. Csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan hálózat volt nagyobb 2019-ben. Tavares megerősítette korábbi kijelentéseit, miszerint évente ötmilliárd eurós költségcsökkentést tesznek lehetővé a szinergiák.
Az új csoport igazgatótanácsának kijelölt elnöke John Elkann, a Fiat legendás pátriárkája, Giovanni „Gianni” Agnelli (1921–2003) unokája. Az Agnelli család körülbelül 14,4 százalékkal képviselteti magát az új csoportban. 7,4 százalékkal követi őket a Peugeot család. A francia állam 6,1 százalékkal egy holdingon keresztül tulajdonos.
Az első értékelések üdvözlik az új autóipari óriás megszületését, rámutatnak azonban arra is, hogy a két csoport több márkája nehéz helyzetben van. Általában elmondható, hogy
azok a gyártók, amelyek az európai piacra termelnek, ezekben az években kevés profitra számíthatnak.
Az elektromos hajtásra való áttérés hatalmas fejlesztési költségeket emészt fel, miközben a piacon elérhető haszon – akár az autók értékesítését, akár a szervizelését nézzük – csekély. Azok a gyártók számíthatnak sikerre, amelyek Amerikában vagy Kínában vannak jelen. Márpedig mind a francia, mind az olasz márkák hagyományosan az európai országokban értékesítenek. A Fiat-csoport azon márkái értek el piaci sikereket, amelyek az Egyesült Államokban erős pozíciókkal rendelkeznek, mint a Jeep és a RAM.
Különösen nehéz helyzetben van az Opel, amely a francia márkák között is keresi a helyét. Bár a PSA-fennhatóság alatt sikerült megszüntetni évtizedes veszteségességét, eladásai közben csaknem a felére zuhantak.
Michael Lohscheller, az Opel főnöke egy belső fórumon azt mondta a kollégáinak, hogy az egyesülés után még jobban meg kell küzdeniük a csoport befektetéseiért. Ellenkező esetben a beruházások és a munka más márkákhoz kerül majd a Stellantisnál. Lohscheller rámutatott, hogy a Fiat nagy üzemekkel rendelkezik Törökországban és Lengyelországban. Az FCA éppen az egyesülést megelőző napokban jelentette be, hogy 204 millió dolláros fejlesztést kezd a Tychyben található gyárában, ahonnan a jövőben elektromos és hibrid Jeepek, Fiatok és Alfa Romeók gördülhetnek ki.
Aggodalmak merültek fel az Opel szentgotthárdi motorgyárának a jövőjével kapcsolatban is. Mint emlékezetes, Carlos Tavares a közelmúltban bejelentette, hogy a csoportnál leállították a belső égésű motorok fejlesztését. Ez nem sok jót ígér a hagyományos motorgyáraknak. A szentgotthárdiak azonban nem aggódnak.
Az üzemben három műszakban gyártják a PSA-csoport legfontosabb belső égésű motorját.
A gyár 2017-től a PSA-csoport részeként működik, ez év elejétől került Magyarországra annak a háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzines motornak a készítése, amelyből a gyár évi háromszázötvenezret állíthat elő.
Újabb jelentős lépés a kistelepüléseken élőkért.
A térség országgyűlési képviselője pénteken Lázár Jánossal tart közös fórumot Pátyon.
Ha vett mákot mostanában, jól nézze meg, milyen márkát választott.
Fontos, hogy az ország földrajzi és gazdasági adottságai révén híd legyen Kelet és Nyugat között.
Bezár a Fővárosi Nagycirkusz?
Zaklatási botrány női tornában: aki hibázott az edzésen, annak vetkőznie kellett!
Égben írt szerelem: 3 csillagjegy hamarosan rátalál az igazira!
Célba ért ez ellenzéki gyűlöletpolitika, Magyar Péter elégedetten csettinthet: két fideszes politikus is lemondott
Eddig érvényesek a felsőoktatási diákigazolványok
Új vidéki repülőtér épül Magyarországon: a német óriáscég már alig várja, hogy elkészüljön
A debreceniekkel nem bírtok!
Ezzel a kerettel készülnek női kéziseink a brazilok elleni mérkőzésre
Hamarosan hazánkba érhet: Csodás felvételeken az ausztriai havazás
Cristiano Ronaldo összeveszett az edzőjével, mindketten távozhatnak Szaúd-Arábiából
Putyin titkos DNS-e, ebben a betegségben szenved az orosz elnök
A Liverpool aligha, Szoboszlai Dominik viszont vélhetően örülne Jürgen Klopp húzásának
Újabb jelentős lépés a kistelepüléseken élőkért.
A térség országgyűlési képviselője pénteken Lázár Jánossal tart közös fórumot Pátyon.
Ha vett mákot mostanában, jól nézze meg, milyen márkát választott.
Fontos, hogy az ország földrajzi és gazdasági adottságai révén híd legyen Kelet és Nyugat között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.