A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Orbán Viktor: komoly pénz áll a házhoz
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Történelmi pillanat részesei vagyunk – mondta Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a rendkívüli közgyűlésen.
A 62 éves menedzser, akinek oroszlánrésze volt a fúzió létrehozásában, a világ negyedik legnagyobb autógyártóját vezetheti, mintegy négyszázezer alkalmazottal – tette közzé az AutomobilWoche.de. Az egyesülés időpontját rövid idő alatt be fogják jelenteni – ígérte Tavares. Eddig arról volt szó, hogy március végére véglegesítik a milliárdos üzletet. Az új vállalat hivatalos központja Hollandiában lesz.
Az uniós versenyhatóságok decemberben már jóváhagyták a céges frigyet.
Az új szövetség tagjai Európában és Észak-Amerikában összesen 14 márkát tartanak fenn, köztük van az Opel, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Jeep, az Alfa Romeo, a Lancia, az Abarth és a Dodge.
A márkáknak továbbra is fenn kell maradniuk. A koronavírus-válság előtt a Fiat Chrysler és a PSA együttesen évente mintegy 8,7 millió járművet adott el, forgalma 170 milliárd euró volt. Csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan hálózat volt nagyobb 2019-ben. Tavares megerősítette korábbi kijelentéseit, miszerint évente ötmilliárd eurós költségcsökkentést tesznek lehetővé a szinergiák.
Az új csoport igazgatótanácsának kijelölt elnöke John Elkann, a Fiat legendás pátriárkája, Giovanni „Gianni” Agnelli (1921–2003) unokája. Az Agnelli család körülbelül 14,4 százalékkal képviselteti magát az új csoportban. 7,4 százalékkal követi őket a Peugeot család. A francia állam 6,1 százalékkal egy holdingon keresztül tulajdonos.
Az első értékelések üdvözlik az új autóipari óriás megszületését, rámutatnak azonban arra is, hogy a két csoport több márkája nehéz helyzetben van. Általában elmondható, hogy
azok a gyártók, amelyek az európai piacra termelnek, ezekben az években kevés profitra számíthatnak.
Az elektromos hajtásra való áttérés hatalmas fejlesztési költségeket emészt fel, miközben a piacon elérhető haszon – akár az autók értékesítését, akár a szervizelését nézzük – csekély. Azok a gyártók számíthatnak sikerre, amelyek Amerikában vagy Kínában vannak jelen. Márpedig mind a francia, mind az olasz márkák hagyományosan az európai országokban értékesítenek. A Fiat-csoport azon márkái értek el piaci sikereket, amelyek az Egyesült Államokban erős pozíciókkal rendelkeznek, mint a Jeep és a RAM.
Különösen nehéz helyzetben van az Opel, amely a francia márkák között is keresi a helyét. Bár a PSA-fennhatóság alatt sikerült megszüntetni évtizedes veszteségességét, eladásai közben csaknem a felére zuhantak.
Michael Lohscheller, az Opel főnöke egy belső fórumon azt mondta a kollégáinak, hogy az egyesülés után még jobban meg kell küzdeniük a csoport befektetéseiért. Ellenkező esetben a beruházások és a munka más márkákhoz kerül majd a Stellantisnál. Lohscheller rámutatott, hogy a Fiat nagy üzemekkel rendelkezik Törökországban és Lengyelországban. Az FCA éppen az egyesülést megelőző napokban jelentette be, hogy 204 millió dolláros fejlesztést kezd a Tychyben található gyárában, ahonnan a jövőben elektromos és hibrid Jeepek, Fiatok és Alfa Romeók gördülhetnek ki.
Aggodalmak merültek fel az Opel szentgotthárdi motorgyárának a jövőjével kapcsolatban is. Mint emlékezetes, Carlos Tavares a közelmúltban bejelentette, hogy a csoportnál leállították a belső égésű motorok fejlesztését. Ez nem sok jót ígér a hagyományos motorgyáraknak. A szentgotthárdiak azonban nem aggódnak.
Az üzemben három műszakban gyártják a PSA-csoport legfontosabb belső égésű motorját.
A gyár 2017-től a PSA-csoport részeként működik, ez év elejétől került Magyarországra annak a háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzines motornak a készítése, amelyből a gyár évi háromszázötvenezret állíthat elő.
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Kiemelt befektetői érdeklődés mutatkozott az MBH Bank újabb nemzetközi kötvénye iránt.
Ukrajna 41 millió hektár mezőgazdasági területtel rendelkezik, ahol hatalmas élelmiszeripari üzemeket működtetnek, ezáltal gyakorlatilag romba döntenék az európai agrárélelmiszer-gazdaságot − mutatott rá Jakab István.
Az árfigyelő hatékony eszköz az infáció letörésére.
Megvert egy buszsofőrt ez a férfi, keresi a rendőrség - fotó
Rapid délelőtti friss – Újabb hangfelvétel Magyar Péterről itthon, közben érdektelenségbe fulladt vita az EP-ben Magyarországról + videó
Most adták ki a riasztást: pokoli, ami ezekre a vármegyékre perceken belül lecsap
Főispán: Karácsony Gergely félretájékoztatja a budapestieket (VIDEÓ)
Majka 190 millióért mindjárt tudta milyen dalt kell írni
Halálos áldozatokat követelt a Bosch-gyárban történt gázrobbanás
Hatalmas a kormány mögötti támogatottság
A Bajnokok Ligája-meccs után Kovács István bírót szidják
Sokmilliós korrupció miatt került rács mögé egy jól ismert ügyvéd
Egy tahó matekzseni a pozsonyi elnöki palotában + videó
Felháborító jelenet játszódott le az ATV stúdiójában
Az Eintracht Frankfurt csúnyán elbánt a Fradi volt magyar futballistájával
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Kiemelt befektetői érdeklődés mutatkozott az MBH Bank újabb nemzetközi kötvénye iránt.
Ukrajna 41 millió hektár mezőgazdasági területtel rendelkezik, ahol hatalmas élelmiszeripari üzemeket működtetnek, ezáltal gyakorlatilag romba döntenék az európai agrárélelmiszer-gazdaságot − mutatott rá Jakab István.
Az árfigyelő hatékony eszköz az infáció letörésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.