A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Történelmi pillanat részesei vagyunk – mondta Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a rendkívüli közgyűlésen.
A 62 éves menedzser, akinek oroszlánrésze volt a fúzió létrehozásában, a világ negyedik legnagyobb autógyártóját vezetheti, mintegy négyszázezer alkalmazottal – tette közzé az AutomobilWoche.de. Az egyesülés időpontját rövid idő alatt be fogják jelenteni – ígérte Tavares. Eddig arról volt szó, hogy március végére véglegesítik a milliárdos üzletet. Az új vállalat hivatalos központja Hollandiában lesz.
Az uniós versenyhatóságok decemberben már jóváhagyták a céges frigyet.
Az új szövetség tagjai Európában és Észak-Amerikában összesen 14 márkát tartanak fenn, köztük van az Opel, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Jeep, az Alfa Romeo, a Lancia, az Abarth és a Dodge.
A márkáknak továbbra is fenn kell maradniuk. A koronavírus-válság előtt a Fiat Chrysler és a PSA együttesen évente mintegy 8,7 millió járművet adott el, forgalma 170 milliárd euró volt. Csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan hálózat volt nagyobb 2019-ben. Tavares megerősítette korábbi kijelentéseit, miszerint évente ötmilliárd eurós költségcsökkentést tesznek lehetővé a szinergiák.
Az új csoport igazgatótanácsának kijelölt elnöke John Elkann, a Fiat legendás pátriárkája, Giovanni „Gianni” Agnelli (1921–2003) unokája. Az Agnelli család körülbelül 14,4 százalékkal képviselteti magát az új csoportban. 7,4 százalékkal követi őket a Peugeot család. A francia állam 6,1 százalékkal egy holdingon keresztül tulajdonos.
Az első értékelések üdvözlik az új autóipari óriás megszületését, rámutatnak azonban arra is, hogy a két csoport több márkája nehéz helyzetben van. Általában elmondható, hogy
azok a gyártók, amelyek az európai piacra termelnek, ezekben az években kevés profitra számíthatnak.
Az elektromos hajtásra való áttérés hatalmas fejlesztési költségeket emészt fel, miközben a piacon elérhető haszon – akár az autók értékesítését, akár a szervizelését nézzük – csekély. Azok a gyártók számíthatnak sikerre, amelyek Amerikában vagy Kínában vannak jelen. Márpedig mind a francia, mind az olasz márkák hagyományosan az európai országokban értékesítenek. A Fiat-csoport azon márkái értek el piaci sikereket, amelyek az Egyesült Államokban erős pozíciókkal rendelkeznek, mint a Jeep és a RAM.
Különösen nehéz helyzetben van az Opel, amely a francia márkák között is keresi a helyét. Bár a PSA-fennhatóság alatt sikerült megszüntetni évtizedes veszteségességét, eladásai közben csaknem a felére zuhantak.
Michael Lohscheller, az Opel főnöke egy belső fórumon azt mondta a kollégáinak, hogy az egyesülés után még jobban meg kell küzdeniük a csoport befektetéseiért. Ellenkező esetben a beruházások és a munka más márkákhoz kerül majd a Stellantisnál. Lohscheller rámutatott, hogy a Fiat nagy üzemekkel rendelkezik Törökországban és Lengyelországban. Az FCA éppen az egyesülést megelőző napokban jelentette be, hogy 204 millió dolláros fejlesztést kezd a Tychyben található gyárában, ahonnan a jövőben elektromos és hibrid Jeepek, Fiatok és Alfa Romeók gördülhetnek ki.
Aggodalmak merültek fel az Opel szentgotthárdi motorgyárának a jövőjével kapcsolatban is. Mint emlékezetes, Carlos Tavares a közelmúltban bejelentette, hogy a csoportnál leállították a belső égésű motorok fejlesztését. Ez nem sok jót ígér a hagyományos motorgyáraknak. A szentgotthárdiak azonban nem aggódnak.
Az üzemben három műszakban gyártják a PSA-csoport legfontosabb belső égésű motorját.
A gyár 2017-től a PSA-csoport részeként működik, ez év elejétől került Magyarországra annak a háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzines motornak a készítése, amelyből a gyár évi háromszázötvenezret állíthat elő.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
A Margit hídnak ütközött egy uszály - videó
Igazán emlékezetesre sikeredett Kerkez Milos 50. mérkőzése a Bournemouth színeiben
"Te kamupszichológus..." - durván megfenyegette a TV2 sztárja a Házasság első látásra szakértőjét
Volodimir Zelenszkij: Ukrajna NATO-tagsága elérhető
Ennek a 4 csillagjegynek az idei lesz a legszebb karácsonya
Újra a valóság tett rendet: búcsút mondhat a legendás magyar korrupció mítoszának!
Hajóbaleset történt a Margit híd közelében + videó
A kolbászkirály elárulta a legfinomabb, házi csabai kolbász receptjét
Kilencéves kisfiú is az áldozatok között a magdeburgi terrotámadásban
Az Eb-bronzérmes kézilabda-válogatott sikerkapitánya elmondta, miért utasítja vissza a lehetőségeket
Az egekig magasztalja Szoboszlai és Kerkez teljesítményét a brit média
Mutatjuk, miről tárgyalt Fico és Putyin Moszkvában + videó
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.