A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Tovább bővül az M4-es

Tovább épül a Nagykunságban az M4-es az országhatár felé. A Szolnokot elkerülő szakasz elkészülte után most Törökszentmiklóstól Kisújszállásig kezdődhet el a kivitelezés a négysávos gyorsforgalmi összeköttetés létesítése érdekében.

2022. 05. 03. 7:40
20200519 MN Berettyóújfalu M35-ös autópálya építés illusztráció Magyar Nemzet fotó:Mirkó István Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyilvánosságra hozta az európai uniós közbeszerzési értesítőben a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt., hogy ki építheti meg az M4-es gyorsforgalmi út új, Törökszentmiklóstól Kisújszállásig tartó szakaszát. A beruházás során a Duna Aszfalt 133,9 milliárd forintért valósítja meg a 34,29 kilométeres útpályát. Az út Törökszentmiklós–Kisújszállás közötti része

kétszer két sávon épül meg 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, húszméteres koronaszélességgel, és az elkészült úton a személygépkocsik óránként 110 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd.

A szakaszon három jelentős forgalmi csatlakozást alakítanak ki, a Törökszentmiklós-kelet csomópontnál, a 4204. jelű útnál, illetve a 4. számú főútnál. Emellett építenek egy egyszerű és egy komplex pihenőt is. 

Az M4 határközeli szakaszát 2020-ban adták át. Fotó: Mirkó István

Az M4-esen legutóbb az Abonyt és Törökszentmiklóst összekötő szakaszt adták át idén februárban, amely Szolnokot elkerülve egy új Tisza-híddal valósult meg. Azt megelőzően néhány év alatt, több szakaszban épült ki az út az M0 és Abony között. Az országhatárhoz közeli végén már 2020 szeptemberében átadták a Berettyóújfalut Nagykerekivel összekötő, 29,5 kilométeres szakaszt, amelyen kétszer két forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 méteres koronaszélességgel. 

A beruházásban egyúttal egy új, Magyarország és Románia közötti autópálya-határátkelő is létrejött.

A Nagykereki–Bors autópálya-határátkelőhely túloldalán a magyarországi M4-es folytatásaként az észak-erdélyi A3-as autópályának egy öt kilométeres szakasza épült ki. Román oldalon a pálya a Nagyvárad–Szatmárnémeti országútba csatlakozik be Bihar település mellett, amely két kilométerre északra fekszik Nagyváradtól.

A harminc kilométeres határközeli M4-es szakasz a már jórészt kiépült kelet-magyarországi gyorsforgalmi hálózathoz csatlakozott: 

a Debrecen és Berettyóújfalu között futó M35-ös korábban Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot, most pedig, az utat meghosszabbítva, a város repülőterét, iparterületeit köti be az ország vérkeringésébe.

Az M35-ös autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál, és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriási üzem külön csomópontot kap az úton.

Borítókép: Dolgoznak a munkagépek az M4 egyik szakaszán (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.