Jelentős fejlesztés az északnyugat-magyarországi autóbusz-hálózatban

Bővítik és ütemes regionális rendszerré alakítják a vasúthoz csatlakozó autóbusz-hálózatot Északnyugat-Magyarországon.

Magyar Nemzet
2022. 06. 04. 11:26
VITÉZY Dávid
Budapest, 2021. augusztus 27. Vitézy Dávid fõigazgató a Közlekedési Múzeum gyûjteményfejlesztési programja keretében frissen restaurált Ikarus 66-os autóbusz bemutatóján az Északi Jármûjavító dízelcsarnokában 2021. augusztus 27-én. A most elõször látható modell többéves restaurálási munka során kapta vissza eredeti állapotát. A típus elterjedt becenevét, a Farost a jármû farmotoros elrendezése, és az ehhez kapcsolódó jellegzetes, a jármûtestbõl hátra kinyúló motorsátor ihlette. MTI/Bruzák Noémi Fotó: Bruzák Noémi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősen bővítjük és a vasúthoz csatlakozó, a megyehatárokon átnyúló ütemes regionális rendszerré alakítjuk az autóbusz-hálózatot Északnyugat-Magyarországon – közölte Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szombaton a Facebook-oldalán.

A frissen megalakult Nemzeti Közlekedési Központban az elmúlt napokban asztalhoz ült a Technológiai és Ipari Minisztérium vezetése a MÁV-Start és a Volánbusz szakembereivel, és számos, korábban előkészített bővítésről, menetrendi fejlesztésről hoztak döntést. A fejlesztések egy része a nyári szezonra szól, amely a Volánbusznál június 16-án, a vasúton június 18-án indul, más része azonban nem szezonális. 

Az államtitkár posztjában részletezi: 

  • Zala, Veszprém, Vas, Győr-Moson-Sopron megye az egyik régió, ahol számottevően, az előnyére átalakul a Volánbusz hálózata június 16-án. Valamennyi, a térségben közlekedő országos és regionális autóbuszjárat összehangoltan, a jelenleginél egyenletesebb elosztás szerint indul, és számos, két oldalról csak a megyehatárig tartó rövidebb járat összekötésével is jelentősen bővül a térségben a közvetlenül elérhető viszonylatok száma. Az autóbuszok többször érintik a vasútállomásokat, ezáltal javulnak a csatlakozások az autóbuszok és a vonatok között is. Egyes vonalakon az első járat korábban, az utolsó később indul, ezzel is bővítve a kínálatot.
  • Győr és Pápa között az átalakuló buszmenetrend miatt a külön-külön óránként – más-más falvakat érintve – ütemesen járó buszok és a vonatok együttesen félóránként adnak eljutást. Az érintett buszok közül kétóránként Ajka felé, kétóránként pedig Devecser felé mennek tovább, így ezeknek a régióknak is javul a kapcsolata Győr felé – írja Vitézy Dávid.
  • A Zalaegerszegről eddig csak Keszthelyig, ütemesen, óránként járó buszok továbbmennek Balatongyörökig. A Balaton északi partján fekvő valamennyi település kétóránként lesz elérhető, mint ahogy Balatonederics, Tapolca, Kapolcs és térsége is. A buszok Keszthelyen csatlakoznak a Balaton déli partja irányába induló vonatokhoz – egyetlen átszállással biztosítva a térség kapcsolatát a Balaton déli partjára is. A Balaton északi partjának elérhetősége Lentiből és térségéből is kedvezőbbé válik, egész évben naponta két közvetlen autóbuszjárat is indul a tó irányába – olvasható a bejegyzésben.
  • A Veszprém és Zala megye közötti járatokkal javul az elérhetőség Veszprém és a Balaton északi partja között is, mivel napközben kétóránként, reggel Veszprém, délután Balatonfüred–Badacsony–Keszthely felé óránként indulnak az autóbuszok. A Veszprém–Tapolca gyorsjáratok jellemzően egész nap óránként indulnak.
  • Új buszok indulnak naponta kétszer Szombathelyről, Körmendről és vasúti csatlakozással Szentgotthárd térségéből Hévízre, a Balaton északi partjára és Veszprémre.

A Volánbusz hálózata máig magán viseli annak nyomait, hogy a helyközi buszközlekedést a 60-as évektől két tucatnyi szétszabdalt Volán-társaság végezte, csak ezen a környéken a Vasi Volán, a Kisalföld Volán, a Zala Volán, a Balaton Volán, a Bakony Volán és a Somló Volán. Az elmúlt évek céges integrációját most a hálózat integrációja követi, így új, megyehatárokon átnyúló regionális buszhálózatok jöhetnek létre, melyek sokkal hatékonyabban tudják szolgálni az utasokat. Az országos rendszert alkotó, négy számjegyből álló viszonylatszámokat az új rendszer térképei és menetrendjei is tartalmazza, a járatokat az utazástervező alkalmazások (például a Google) is így jelöli a könnyebb érthetőség érdekében

– összegzi a változásokat az államtitkár.

Borítókép: Vitézy Dávid (Fotó: MTI/Bruzák Noémi)
 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.