Weboldalán jelentette be a Ryanair, hogy fellebbezést nyújtott be a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által kiszabott 300 millió forintos bírság kapcsán. A légitársaság ellen az úgynevezett extraprofitadó az utasokra való visszamenőleges áthárítása miatt indult fogyasztóvédelmi vizsgálat, ez zárult a több százezres bírság kiszabásával.
A Ryanair közleménye szerint az uniós törvények lehetővé teszik a légitársaságok számára, hogy szabadon állapíthassák meg a díjazásukat, és akár átháríthassanak adókat az utasokra anélkül, hogy az egyes országok kormányai ebbe beleszólnának. A Ryanair ezért fellebbezett a megalapozatlanul kirótt bírság ellen, és bár nem jelzik, hogy milyen bíróságnál nyújtották be a fellebbezést, azt írják: biztosak abban, hogy az Európai Unió bírósága nem kifogásolja majd, hogy visszamenőlegesen is áthárították az adót az utasokra. Szerintük az, hogy a bírság kiszabását az igazságügyi miniszter már azelőtt bejelentette Facebook-oldalán, hogy magát a céget tájékoztatták volna erről, jól mutatja, hogy politikai indíttatású volt a hatóság döntése.
Varga Judit igazságügyi miniszter augusztus nyolcadikán jelentette be a közösségi médiában közzétett posztjában, hogy az ír fapados 300 milliós bírságot kapott. A légitársasággal szemben június 10-én indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárást Budapest Főváros Kormányhivatala az extraprofit-különadó áthárítása témájában.
Borítókép: Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója (Fotó: Reuters)