A Fővárosi Törvényszék után a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair azonnali jogvédelem iránti kérelmét, így a fogyasztók megtévesztése miatt kiszabott 300 millió forintos bírságot a légitársaságnak meg kell fizetnie – közölte az Igazságügyi Minisztérium szerdán. Felidézik: a társaság ellen 2022. június 10-én Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indított az extraprofit különadó utasokra történő áthárítása miatt. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása megállapította, hogy a légitársaság jogsértést követett el, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat, ezért 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a kormányhivatal a Ryanair-DAC légitársaságra.
A Ryanair minden jogi eszközt bevetett, hogy a 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot ne kelljen befizetnie, de a bíróság tegnap úgy döntött, hogy nem kap azonnali jogvédelmet – vagyis teljesítési haladékot – a légitársaság – írja ezzel kapcsolatban Kupecki Nóra alkotmányjogi jogalkotásért és fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a Facebook-oldalán.
Ígéretet tettünk, hogy az extraprofit-különadó áthárítása esetén minden esetben fogyasztóvédelmi vizsgálatot fogunk indítani, mert a szankciós infláció következtében kialakult gazdasági helyzet megköveteli, hogy amelyik multicég extra profitra tesz szert, az vegye ki a részét a rezsivédelem és a honvédelem költségeiből
– fogalmaz a helyettes államtitkár.
Magyarországon a törvények mindenkire vonatkoznak, még akkor is, ha egyes multik ez alól feloldozva érzik magukat. A bírság még nem jogerős, ezért várjuk a bíróság következő döntését – teszi hozzá.
Borítókép: A fogyasztóvédelmi hatóság megállapította, hogy a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat (Fotó: AFP/Europress)