A Ryanair extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos ügye elérkezett egy következő, jelentős fejezetéhez azzal, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala augusztus 8-án háromszázmilliós bírságot szabott ki a légitársaságra, mert a vállalat a vonatkozó adók kiszabására a hatóság szerint jogszerűtlen módon reagált.
Szakmai irányítószervként az Igazságügyi Minisztérium végig követte a júniusban indult fogyasztóvédelmi vizsgálatot, amely a légitársaság fogyasztókat megtévesztő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatának eredményeként háromszázmillió forintos fogyasztóvédelmi bírsággal zárult. Az igazságügyi miniszter e körben hangsúlyozta, hogy azoknak, akik a háborús infláció és gazdasági környezet hatására extraprofitot termelnek, nagyobb részt kell vállalniuk a rezsivédelemmel és a honvédelemmel kapcsolatosan felmerülő költségekből. További kiemelendő tény, hogy a légitársaság fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatának bűnlajstroma nem az extraprofit-különadó fogyasztókra történő áthárításával kezdődik, mivel számos hatósági bejelentés tanúskodik arról, hogy a légitársaság a fogyasztókkal szemben megválasztott hangneme alapjaiban hiányolja a tisztességes eljárást, valamint a légitársasághoz beérkező panaszokat legtöbbször a fogyasztóvédelmi szabályozás megkerülési szándékával, a fogyasztók érdekeit háttérbe, míg a légitársaság érdekeit előtérbe helyezve járt el. A fogyasztói panaszok nagy része járattörléssel, a megfelelő tájékoztatás hiányával, poggyászkezeléssel és az utazás során az utasokkal való nem tisztességes kommunikációval kapcsolatban érkezett. Az Igazságügyi Minisztérium korábban azt is kiemelte, hogy „különösen indokolt a határozott fellépés, mivel a koronavírus-világjárvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak a kiszolgáltatott fogyasztók ellenében”.