Újabb, 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot kell befizetnie a Ryanairnek – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH), amely még 2020 áprilisában szabott ki 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot a Ryanair DAC légitársasággal szemben.
Történt ugyanis, még szintén 2020-ban, egészen pontosan február 18-án, hogy a Budapest–Gran Canaria járat késésekor a vállalat nem tett eleget a tájékoztatási kötelezettségének, ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg – írja a BFKH. Közölték azt is, hogy
a bíróság másodfokon is visszautasította a légitársaság döntéssel szemben benyújtott keresetét, így meg kell fizetnie a kiszabott bírságot.
Az esetről korábban a Miniszterelnökség azt írta, a Ryanair légitársaság egy repülőjárata közel hat órán át vesztegelt a repülőtéren. Ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és György István területi közigazgatásért felelős államtitkár fogyasztóvédelmi vizsgálatra utasította Budapest Főváros Kormányhivatalát annak tisztázása érdekében, hogy az eset kezelése során a Ryanair eleget tett-e jogszabályi kötelezettségeinek.
„Felháborítónak tartjuk, ahogyan a légitársaság kezelte a felmerült problémát. Az utasoknak joguk van a tájékoztatáshoz, a légitársaságtól pedig elvárható, hogy mindent megtegyenek a kényelmetlenségek csökkentése érdekében” – fogalmaztak még 2020-ban.