Alig pár éve még a tudományos-fantasztikus irodalom műfajában találkozhattunk olyan technológiai megoldásokkal, amelyek mára az életünk szerves részeivé váltak, hiszen már a szőlőtermesztésben és a bormarketingben is fizikai vagy informatikai robotokat alkalmazunk. A mezőgazdasági robotikai megoldások abszolút úttörőjének, csúcsának számító Naïo Technologies alapító-társtulajdonosa, Gaëtan Séverac nemcsak a jelen elképesztő technológiáiról, a szőlőben önállóan dolgozó robotokról, hanem a jövőben rejlő lehetőségekről is beszél majd a 12. Borkonferencián március 1-jén a Budapest Music Centerben.
Az eseményről kiadott közlemény megjegyzi: persze nem csak fizikai robotok vesznek bennünket körül; a mesterséges intelligencia az emberiség történetének egyik legjelentősebb fejlesztése, amely számos technikai, társadalmi és etikai vitára ad okot, és amely ma még pontosan nem látható fejlődési potenciállal bír, de megkerülhetetlensége egyértelmű. Hogy miként, arról Jakab Roland, a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnöke beszél majd.
A bor mindezek mellett kulturális élményforrás, a borturisták valódi, kézzelfogható, de egyedi, innovatív impresszióra vágynak; azt szeretnék, hogy lehetőség szerint az edukáció és a szórakozás egyszerre legyen jelen. Florence Maffrand Bordeaux-ból, az Európa csúcs-borélményközpontjának tartott La Cité du Vin vezetője avatja be az érdeklődőket a titokba, hogy mivel vívták ki a világ csodálatát, hogyan képesek példátlanul szórakoztató módon generációkat edukálni.
A Borkonferencia fő alapelveinek számít, hogy naprakészen követi és vizsgálja a trendeket, teret ad az ezeket kísérő interaktív vitáknak, és vezetett kóstolóin keresztül ötvözi az elméletet a gyakorlattal. Jelenleg az alkoholmentesített és csökkentett alkoholtartalmú borok témakörét érthető okokból kiemelt érdeklődés övezi, ezért feltétlenül érdemes megvizsgálni a szakmai hátteret, kóstolni és vitázni a lehetőségekről. A téma körüljárásában segítségükre lesz a Geisenheimi Egyetem professzora és kutatója, Szolnoki Gergely és Matthias Schmitt személyében.
Az eseményen részt vehetnek hazai kóstolóval egybekötött Masterclasson is. Ezúttal az elmúlt időszakban komoly nemzetközi elismeréseket besöprő St. Andrea szőlőbirtokról érkezik Lőrincz György és Ifj. Lőrincz György bikavér-Masterclass előadásukkal. Számos mérés igazolta, hogy a tokaji bor mellett a bikavér a legismertebb magyar márka a borvilágban, érdemes mélyebben foglalkozni ezzel a méltán híres házasítással.
Arról, hogy nemzeti szinten hogyan áll a bormarketing, a felelős kormánybiztos, Rókusfalvy Pál tájékoztatja a hallgatóságot, beszámol majd a már megvalósított és a 2024-re tervezett bel- és külföldi kampányokról az európai és távol-keleti expókon tapasztaltakról, lehetőségekről.