– Az előző hétvégén rendezték a Budafoki pezsgő- és borfesztivált, pár nap múlva pedig megkezdődik a Budapesti borfesztivál a budai Várban. Ezek a rendezvények rendkívüli népszerűségnek örvendenek. Miért fontos, hogy a Buborékok nyara kampánnyal részt vegyenek ezeken a rendezvényeken?
– Ki kell emelni, hogy a kampány nem csak hazánk fővárosára koncentrál. Természetesen látjuk a fesztiválok népszerűségét, ahol kiválóan lehet nyitni a fiatalok felé. A hazai borpiacnak fontos, hogy folyamatosan fejlődjön, megújuljon a vevőköre. Ez napjainkban különösen nehéz feladat. A vásárlásokra rányomja bélyegét a háborús hangulat, illetve a szankciók és az ebből fakadó gazdasági helyzet, továbbá a koronavírus-járvány utóhatásai is.
– Mit tudnak tenni ez ellen?
– Nem vagyunk könnyű helyzetben, mert egyfelől látjuk, hogy idősödik a borfogyasztók társadalma, alacsony szintű az utánpótlás a fiatalok részéről. Ez részben annak köszönhető, hogy az alkoholpiacon sokkal aktívabban vannak jelen a sör- vagy rövidital-fogyasztók. Gyártói-forgalmazói oldalon itt egy nagyon erős globális, „multis” háttér áll rendelkezésre, ami anyagi erőforrásokban is megmutatkozik. Ha a világpiacot nézzük, akkor negyven százalék a sör, harminc százalék a tömény italok és csak 23 százalék a bor részaránya. Ezeket a számokat tudomásul kell venni. Komoly elemzéseket végeztünk, látjuk a negatív tényezőket és az előnyöket, megállapítottuk a kitörési pontokat, trendeket elemeztünk, most tudatos marketingmunkával ezekre építkezünk.
– Mi az, ami miatt a bor ki tud tűnni a többi alkoholos termék közül?
– Egyetlen alkoholos termék van, amelyik kultúrával és szakrális erővel bír, ez pedig a bor. Azt az előnyt kell kihasználnunk, hogy a nemzeti identitásunk része ez az ital. A bornak nagyon sok lehetősége, „arca” van. Ha borélményt akarunk kapni, nagyon sok lehetőségünk van rá. A gasztronómiában tulajdonképpen végtelen a kínálat, de önmagában a borturizmus is kiemelten fontos terület. Az emberek a tradíció részeként kezelik Magyarországon ezt az italt, hiszen több évszázados boros múltra visszatekintő ország vagyunk. Ezzel csínján kell bánni, óvatosnak kell lenni, de éppen ez ad lehetőséget arra, hogy bemutassuk a borkultúrát például az egyetemistáknak, ezért is indítottunk egy edukációs programot.