Az Apple pénzlevonásaira a Magyar Nemzeti Bank is reagált

A tévesen terhelt összegek visszatérítése folyamatban van.

Forrás: MTI2024. 06. 27. 19:29
Apple logó
Illusztráció Fotó: Pexels Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden károsultnak visszajár a jóvá nem hagyott tranzakciók összege – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön, miután szerdán az Apple jelentős mennyiségű jogosulatlan kártyás tranzakciót indított az ügyfelei felé.

A Magyar Nemzet korábban már beszámolt róla, hogy az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat június 26-án este hat órát követően néhány órán keresztül. Az érintettek gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére.

Az esetet a jelenlegi információk szerint technikai probléma okozta, az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. A cég fogadja a kapcsolódó ügyfél megkereséseket, 

a tévesen terhelt összegek visszatérítése folyamatban van.

Ugyanakkor az ügyfelek védelme és az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalom fenntartása érdekében 

a jegybank figyelemmel kíséri az Apple-szolgáltatásokhoz kötődő jogosulatlan fizetések ügyét.

A MNB felveszi a kapcsolatot az érintett intézményekkel, hogy mielőbb teljes képet kapjon a történtekről és így meg tudja tenni a szükséges lépéseket a helyzet megfelelő rendezése, valamint hogy a hasonló esetek elkerülhetők legyenek. A jegybank elvárja, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit, és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben. Az MNB felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy 

aktívan használják a tranzakciós limiteket a bankkártyák és az átutalási szolgáltatások esetén egyaránt, csak a napi költéseikhez szükséges lehető legalacsonyabb értékeket állítsák be,

amit csak indokolt esetben, ideiglenesen állítsanak magasabbra egyes nagy értékű tranzakciók előtt. Arra is figyelmeztettek, hogy a kártyaadatokat az ügyfelek csak a legszükségesebb esetben mentsék el a kereskedők alkalmazásaiban vagy online felületein, és akkor is csak olyan kereskedőknél, amelyekről meggyőződtek, hogy megbízhatóak.

Ha az ügyfél bármely okból ismeretlen fizetéshez kapcsolódó összeg zárolását, terhelését észleli a fizetési számláján, ezt haladéktalanul jelezze a számlavezető pénzforgalmi szolgáltatójánál

– emelték ki.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.