Novák Péter szántszándékkal lovagolta meg a nosztalgiára épülő szereposztást és a Királydombot: ahol csak tudta, megidézte az eredeti rendezést. Már amennyire rendezésnek lehet nevezni az ősbemutatót, ahol a nyomokban felfedezhető színészi játék mellett elsősorban éppen Novák „Tata" ütős koreográfiája adta az előadás lényegi látványát. Mindez a táncházmozgalom kibontakozásának, elterjedésének kezdetén történt, amikor ifjabb Csoóri Sándor és muzsikustársai, illetve Sebestyén Márta az akkori zenei világban egzotikusan különlegesnek számító énekhangja nem keveset adott hozzá a népzenei revival robbanásszerű térnyeréséhez.
E tekintetben viszont elmaradt a nosztalgia, Novák Péter, aki '83-ban ifjú néptáncosként vett részt a produkcióban, most erősen visszafogta a néptáncos elemeket, és csak egy-egy ponton, jelzésszerűen alkalmazta ezeket. Azonban mind a jelmezekben, mind a díszletekben, mind a hangszerelésben tudatos volt az utalás a 32 évvel ezelőtti bemutatóra, amit kivetített kortárs alkotások kontrasztja emelt a mai korba. Persze, most fordítva volt a helyzet, már ami az elrendezést illeti: a dombra emelt közönség és a lejtő alján lévő színpadra zárt előadás azoknak volt furcsa, akik '83-ban is jelen voltak.
Számomra az István, a király – túl a sokadik rendezői koncepción – már elsősorban színház, ahol képzett énekesek magas színvonalon, tudatos elképzelés szerint keresik a választ a darab által felvetett kérdésekre. A közönség zöme számára ez egy jó zene, rengeteg emlékkel, kedvenc sztárokkal. Az Alföldi-féle rendezés fogadtatása megmutatta, hogy a nézők többsége tényleg csupán szórakozni és nosztalgiázni akar, akkor is, ha ez a nosztalgia leginkább a szülei, nagyszülei fiatalságát idézi. Az 1983-as érzést ugyanis sikerült továbbörökíteni. Talán csak a Bánk bánnak volt hasonló hatása egykor.
Most a szereposztás nagyon furcsa egyveleget kínált: a hatvanas-hetvenes éveiket taposó „nagy öregek" mellett egészen fiatal énekesek léptek színpadra. Olyanok, akiknek ez az előadás elsősorban leszerződött munka volt, nem pedig ifjúkori szerelem, és akik precízen betanulták és korrektül elénekelték a maguk szólamait. Nemegyszer sokkal jobb hangon, mint ahogy ma bírják a versenyt az egykori sztárok. Érdekes volt végigélni, miért dobban mégis nagyobbat az ember szíve, amikor a régieket hallja, és miért kezd el rögtön mozogni a lába, tapsolni a keze annak is, aki korábban szép nyugodtan, kedélyesen figyelte a színpadot.