Berényi József az MTI pozsonyi irodájának a hétfői találkozóval kapcsolatban azt mondta: áttekintették a Selye János Egyetem körül kialakult helyzetet, és megvitatták a szlovák oktatási minisztérium által javasolt leminősítés elkerülésének lehetőségeit. „Megegyeztünk abban, hogy széles körű összefogásra és körültekintően egyeztetett lépésekre lesz szükség ahhoz, hogy a Selye János Egyetem meg tudja őrizni egyetemi rangját” – fejtette ki az MKP politikusa. Hozzátette: bár a találkozón több konkrét lépésről is döntés született, a tárgyaló felek abban egyeztek meg, hogy azok részleteiről, „tekintettel a folyamatban lévő ügyre”, egyelőre nem tájékoztatnak.
Leminősítés
A 2004-től működő révkomáromi Selye János Egyetem főiskolává leminősítését Dusan Caplovic szlovák oktatásügyi miniszter indítványozta júniusban az akkreditációs bizottság ajánlására hivatkozva. A javaslat időközben már átesett a tárcaközi egyeztetés folyamatán, jóváhagyásáról várhatóan néhány héten belül dönthet a pozsonyi törvényhozás.
Az egyetem leminősítési tervei ellen korábban már több szlovákiai magyar civil és politikai szervezet is felszólalt. Az intézmény vezetése ezzel egyidejűleg türelmi időt kért a szaktárcától, arra hivatkozva, hogy az akkreditációs feltételek teljesítésére nem állt rendelkezésére kellő idő. A türelmi idő megadására a szlovák szaktárca vezetője, Dusan Caplovic ez idáig nem mutatott hajlandóságot.
Nem hozott eredményt a tárgyalás
A leminősítést célzó javaslatról júliusban a szlovák kormány kisebbségügyi kormánybiztosa, A. Nagy László is tárgyalt Dusan Caploviccsal, ám találkozójuk nem hozott eredményt. Caplovic az intézmény kérésére úgy reagált: neki törvény által előírt kötelessége előterjeszteni a leminősítési javaslatot.
Az ügy kapcsán az MKP petíciós akciót helyezett kilátásba, Tóth János, az oktatási intézmény vezetője pedig a Szabad Újság felvidéki hetilapnak adott interjújában azt mondta: ha nem kapják meg az akkreditációs feltételek teljesítésére kért türelmi időt, kérni fogják, hogy az intézményt annak 14 éves koráig hagyják ki az akkreditációs folyamatból.