A kis Kovács Jolán nevét Ohio államban nemigen tudták kimondani, ezért ha feleltetni vagy éppen babázni hívták, Joanne-nek szólították a tanárai és az osztálytársai. A magyar szülőktől származó mosolygós tinilány maga is Joanne-ként szignálta azt az apróhirdetést, amelyet egy clevelandi újságban adott fel. „Nő modellmunkát keres. Tapasztalata nincs” – ez állt benne. A nála három évvel idősebb Joe Shuster és Jerry Siegel számára, akik egy szuperhős kalandjait bemutató képregényt szerettek volna piacra dobni – ami a harmincas évek második felében meglehetősen rendhagyó ötletnek tűnt –, Joanne volt a tökéletes választás. Ő állt – és feküdt – modellt az emberfeletti képességekkel bíró központi alakjuk szívét megdobogtató kacér újságírónő, Lois Lane figurájához. Joe Shuster lerajzolta, Jerry Siegel pedig – bő egy évtizeddel később – feleségül vette a szikrázóan szép Joanne-t. És elkészült természetesen a képregény is. Egy bizonyos Superman volt a főszereplője: repkedett, autókat emelgetett. Kevés kitalált karakter tett nála nagyobb hatást a múlt század populáris kultúrájára.
Shuster és Siegel számos közös vonásban osztoztak azonkívül is, hogy oldalra fésülték a hajukat mindketten. Alacsony termetűek voltak, szegények és népszerűtlenek. Rajongtak emellett a tudományos-fantasztikus regényekért, művészi ambíciójuk pedig szárnyaló fantáziával párosult. Világosnak tetszett számukra, hogy az általuk kitalált Superman nagy jövő előtt áll. Csakhogy ez a Superman nem az világszerte ismert, márványizomzatú és aranyszívű kolosszus volt, hanem egy kopasz és frusztrált gazfickó, akit egy őrült tudós emberfeletti intellektussal és telepatikus képességekkel ruházott fel, de aki a nem mindennapi tudást önző céljai elérésére használja. Siegel róla szóló, Shuster rajzaival illusztrált grafikus novellája a Science Fiction című, meglehetősen alacsony példányszámú lapban jelent meg 1933-ban. Az Egyesült Államok kilábalni igyekezett épp a világgazdasági válságból, az olvasók ezért nem ilyen történetekre vágytak.