Hidroplán szimulátor az asztali számítógépen

Az idei év hidroplán szenzációja, az Icon A5 már több éve repül a világhálón.

Dr. Varga Sándor
2014. 01. 31. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két hete mutattam be részletesen a kétéltű sportgépet, ami hidroplánba oltott vadászgép képességekkel rendelkezik. A Microsoft új repülési szimulátoros játékában, a Flightban pedig a hidroplán szekciót vezeti. A Google keresőjében is előkelő helyen áll, a világon több millióan ismerik, és sokan repültek már virtuálisan vele.

 

 

A Microsoft repülési szimulátora már régóta létezik, sok repülést szerető embernek okoz örömöt a saját számítógépe előtt. Fapados változatban a repülőgépek vezetéséhez elég a billentyűzet. De aki ad magára, az minimum vásárol hozzá egy botkormányt mintázó dzsojsztikot. Az eszköz a vezetésen kívül alkalmas gázadásra is. Képernyő nézetet is válthatunk vele – no meg körül is nézhetünk, ami fontos a vezetésben.

A nagyon profik lábpedált is vásárolnak, és akkor már az íróasztal is olyan, mint egy igazi pilótafülke.

Az élményhez minimális előképzettség szükséges. Ha valaki megmutatja, akkor az öt-hat fogás tíz perc, ha a programból tanuljuk, akkor egy-két óra. Műszerek, sebesség a képernyő tetején is, egy X a képernyőn pedig mutatja a kormánymozdulatot.

 

A képernyőnézetek segítik a tájékozódást. Kívülről is látható a gép, sőt egy másik nézetben a repülés útvonala is nyomon követhető. „Egy pillanat” nézetben meg lehet állni,  és látható, merre van a repülőtér – ami nem haszontalan a leszálláshoz.

Kezdőknek a repülőgépek közül hidroplánt ajánlok, mert ezekkel a le- és felszállás könnyebb. Övék az összes víz, míg a beton végét kezdetben eltalálni sem könnyű, nemhogy simán leszállni rá.

 

A szimulátorban ezerszer összetörhető a gép, de a görgőfoteles pilótaságot vegyük komolyan. Csak így érhetünk el olyan gyakorlottságot, amikor már a nehezebb feladatok is mennek. A szimulátorban az időjárás is tőlünk függ. Látva repüléshez a napfény a legjobb, kezdetben a szelet célszerű mellőzni.

 

Ha a le-felszállás a vízen és a repülés irányítása a levegőben már biztos a kezünkben, akkor váltsunk a kétéltű gépben a hagyományos üzemmódra. Ki a futóműveket, jöhet a reptér egyenes csíkja, később hozzá eső vagy hó, kicsi szél.

Zárásként mutatunk egy videót, ahol a kétszemélyes kétéltű hidroplán előbb a vízen, majd a szárazföldön vitézkedik. Akit érdekel, több videót is talál a hidroplánnal megtett szimulátoros repülésekről.

Ha tetszett a cikk, keressék a Vízirepülés.hu című oldalunkat. Nemrég jelent meg egy hosszabb írásom Repülő autók címmel, olvassanak bele abba is!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.