A sportrepülőgépgyárat Kaliforniában Kirk Hawkins kapitány egy vezető dizájnerrel közel tíz éve alapította. A kapitány teljes előéletét belevitte a könnyű kétéltű sportrepülőgép koncepcióba. Repült F-16-os vadászgépen az amerikai légierőnél és Boeing B767-es utasszállítót is vezetett. Több száz óra kanadai bozótrepülés, könnyű gépek építése, bázis ejtőernyős ugrások vannak a háta mögött. De képzett repülőmérnök, motocross-rajongó, búvár, szóval az extrémsportvilág fenegyereke is volt.
Amerikában 2004-ben alkották meg a Light Sport Aircraft repülőgép-kategóriát, ami a könnyű szénszálas kompozit anyagok sportrepülésbe való csalogatását is megnyitotta. Zárójelben, a Boeing B787 kétszáz személyes álomgépe is tiszta kompozit. Az új kategória másrészt megteremtette a sportpilóta-igazolványt, amivel a pilóta éjszaka és rossz időben nem repülhet, viszont könnyebb azt megszerezni.
Az Icon Repülőgépgyárat a Szilícium-völgyben, a korlátlan lehetőségek légkörében a ma divatos startup módszerrel alapították. Két év múlva már levegőbe emelkedett az Icon A5 első példánya. Egy hatvanmillió dolláros sikeres részvénykibocsátás után viszont csak 2013 decemberében indult el a nullszéria gyártása. A képen látható a gép a törzse, nem tűnik túl bonyolultnak, így jogosan vetődik fel a kérdés: vajon mi tartott akkor hat évig?
A kapitány és az alapító társa nem véletlenül jártak üzleti iskolába, pazar marketinget dobtak össze. Kirby Chambliss Red Bull Air Race-világbajnok, John Travolta világsztár színész és pilóta, Eric Schmidt Google-vezérigazgató mind ott bábáskodott az új hidroplán körül.
De az alapítók mellett ma már igazgatóságukban – levezetésként – volt Boeing-elnök, volt Lotus sportautó-dizájner is megtalálható. Legjobb reklámként pedig – nyilván a kapcsolati háló okán – bekerültek a Microsoft új repülős szimulátor játékába, a hidroplán szekciót ők vezetik.
Egy tanuló sportpilóta viszonylag keveset repül a vizsgáig, ezért nagyon fontos, hogy valami plusz műszer védje az átesés ellen, ami eddig csak nagy gépeken volt szokásban. A kapitány több éves fejlesztéssel áthozta a vadászgépből az egy mutatóba sűrített átesésjelző műszert az Icon A5 pilótafülkéjébe (az alsó képen látható).