A repülés történetében elég ritka, hogy egy óriásgép minden nyom nélkül eltűnik a semmiben. A malajziai légitársaság két hajtóműves Boeing B777-es óriásgépe helyi idő szerint múlt szombaton éjjel tűnt el
Vietnam az első volt szocialista ország, amely az egykori szovjet gyártmányú helikoptereit – a haditengerészeti repülésen belül – nyugati eszközökre cserélte. Érdekes páros jött létre, mivel a helikopterek mellett a hidroplánok is szerepet kaptak.
A hidroplán vonalon továbbmenve pár éve Kanadával szerződtek hat darab többcélú hidroplánra, amelyek a jövőben kutató-mentő feladatok ellátása mellett képesek VIP-szállításra is.
Az üzlet nemcsak új gépeket, hanem pilótaképzést és karbantartást is tartalmazott. Nemrég végzett a képen látható első pilótacsoport a kanadai oktatóbázison és átadtak már gépeket is.
Negyven év alatt több mint nyolcszáz kétmotoros, Twin Otter repülőgépet gyártottak Kanadában. A regionális repülés kedvenc típusa volt a kerekes változat, de a 19 személyes gépből épült kétéltű hidroplánok manapság is a menetrend szerinti vízi repülés alaptípusai.
Húszéves gyártási szünet után a kétezres évek elején egy új cég, a kanadai Viking repülőgépgyár a jól bevált nevet megtartva modernizálta a típust. Ebből az első sorozatot a 400-es szériának nevezték el.
Irtunk már a blogban a Maldív-szigetekre szállított Viking civil hidroplánokról. Egy másik vevőkör a hadsereg, ebben Vietnammal kötötték eddig a legnagyobb üzletet.
A képeken az első átvett hidroplán, maga a vietnami miniszter asszony repült el érte Kanadába.
Visszatérve a légi katasztrófára: a Boeing mindenféle vészjelzés nélkül tűnt el a radarképernyőkről, ezért joggal feltételezték, hogy a vietnami partokhoz közeli vizekbe zuhanhatott.
A hatalmas erőkkel megindított keresésbe többek között bekapcsolódott a vietnami haditengerészeti légierő vegyes százada is, benne a hidroplánnal. Hétfői hírek szerint a hidroplán fedélzetén helyet foglaló megfigyelő vett észre messziről egy narancsszínű foltot, ami az első biztató jel volt a kutatásban.