Még április elsején, tehát napra pontosan nyolc hónapja ajánlotta figyelmembe a Magidomot a Ten years before lelkes triójának egyik tagja, Jezerszky Viki. A zenekar Turistajel című albuma pedig egyből a fülembe mászott, és nagyon szerettem volna, ha a csapat az Ígéretes titánokban is bemutatkozik. Eljött hát végre az idő, hogy velük is behatóbban foglalkozzak.
Most persze biztosan páran keresztre feszítenek a következő szavaimért, de vállalom a felelősséget, amikor azt írom, hogy a Magidom a poszt-Kispál-korszak egyik legszerethetőbb dalcsokrát hozta össze. A közeg ugyanis, amelyben mozognak, határos az egykor szebb napokat megélt, tartalommal bíró alternatív muzsika és a poposabb, rádióbarátabb dallamok között. A Turistajelet ezért is szerettem meg elsőre, mert a szövegeknek még úgy is van mondanivalója, ha néha érződik, hogy talán túl naivak.
S hogy a Magidom mennyire alter vagy sem? Nos, ezen nem igazán spekulálnék sokat. Felesleges. Annyi biztos, hogy azoknak tuti bejön, akik anno kedvelték a kicsit poposabb, táncolhatóbb, némi folkhangzással (például bendzsó) megfűszerezett alternatívnak mondott dalokat. Az immár ötfős legénység – Benyhe Robi (gitár, ének), Bajnok Balázs (gitár, vokál), Pánczél Peti (basszusgitár), Benyhe Marci (dobok) és Szekeres Máté (billentyűk, vokál) – pont olyan könnyed zenét tol, amely épp egy nyári fesztiválra való, tematikától függetlenül.
Ha egy kicsit kivesézem az amúgy tematikusan egymásra épülő korongjukat, akkor nekem három dal jut az eszembe, melyet gyakorlatilag szénné hallgattam. Érdekes, de a sokak által kiemelt Állandó változás, amelyre egy nagyon kis ötletes klip is készült, tetszik-teszik, de nincs a kedvencek között. Ott tanyázik viszont a bő másfél perces Intro, melyet jó pár repülőgép-felszállásom alatt végtelenítve toltam. Emellett kifejezetten bejött a Térbetépve, illetve a csütörtökön induló Év dala a Titánok húszas listájára is felkerült Csillagász. Utóbbit még a nyáron tinilányok visongó tengerében énekelve végig is ugráltam az egyik koncertjükön.