A nem is olyan távoli jövőben környezeti katasztrófák sorozata éri az emberiséget, amelynek következtében a ma ismert világunk darabjaira hullik. Ez az összeomlás – a túlélők csak így emlegetik azt az évet, amikor cunamik mossák el a tengerparti nagyvárosokat. Los Angelestől New Yorkon és Londonon át Hongkongig minden metropolisz víz alá kerül, miközben a föld számos pontján földrengések, árvizek pusztítanak. Felbomlanak az államok, megszűnik a klasszikus értelemben vett jogállamiság, s az emberek világszerte elkeseredett harcba kezdenek a környezeti erőforrásokért, mindenekelőtt a vízért, amely ezerszer drágább, mint az üzemanyag.
Ebbe a nem is annyira lehetetlen posztapokaliptikus világba kalauzol Brian Wood képregénysorozata, a The Massive. A cím egy tengerjáró kutatóhajó nevére utal, amely a történet középpontjában álló környezetvédő csoport, a Ninth Wave (Kilencedik hullám) tulajdona, s épp elveszett. A csapat pedig elkeseredett hajszát folytat másik hajójával, a Kapitallal, hogy nyomára akadjon köddé vált testvérének.
A fanatikusokat immár két évtizede remek képregényes ötletekkel elárasztó Wood története azért különösen izgalmas, mert abban semmi nem fekete vagy fehér. És semmi nem olyan, amilyennek képzelnénk. A Dark Horse Comics gondozásában kiadott sorozat a globális felmelegedés kérdéséhez is a maga összetettségében áll hozzá, a szerző arra próbál meg rávilágítani, hogy lehetnek annak komoly következményei, ha az emberiség a bolygón uralkodva nagyüzemi tevékenységével beleszól a környezeti folyamatokba. Hiába próbáljuk meg homokba dugni a fejünket, a túlnépesedéssel párosuló masszív környezetszennyezés, a folyamatos gazdasági növekedéshez görcsösen ragaszkodó szemlélet visszaüt.
A politika frontján is szépen megkeverik a kártyákat. A mai közbeszéd előszeretettel liberálisoz le minden olyan csoportot, nonprofit civil szervezetet, amely a környezetvédelmet, a flóra és a fauna ipari méretű kizsákmányolása elleni küzdelmet tűzi ki zászlajára. S e liberálisok mögött olyan, az ellenoldal véleménye szerint globális hatalomra törő, a jobboldali, nemzeti értékeket lerombolni kívánók állnak, mint mondjuk az Orbán-kormány jelenlegi főellensége, Soros György vagy a Facebook-vezér, Mark Zuckerberg. Miközben a képregény ebben a kérdésben – helyesen – nem foglal állást se pró, se kontra, addig a Ninth Wave mögött egy több mint heterogén csoport képét vázolja fel.