Hessen tartomány fővárosának lapja, a Wiesbadener Kurier „Fekete listát a veszélyes légitársaságokról” címmel tudósít a francia parlament kezdeményezéséről. Az elmúlt hetek légi balesetei arra indították a párizsi képviselőket, hogy egy feketelista összeállítását követeljék azokról az országokról, ahol szerintük nem kielégítően ellenőrzik repülőgépeiket. A párizsi képviselők által elvégzett vizsgálat eredménye lesújtó, összesen 111 ilyen országról tud a francia törvényhozás.
A szocialista képviselőnő, Odile Saugues vezette bizottság által közel egy éve elkészített és a párizsi kormánynak átadott jelentése egyelőre semmilyen következménnyel nem járt, még nyilvánosságra se hozták. „Nem indult el semmi, nem történt semmi. Pedig a polgári repülés teljes hiánylistáját állítottuk össze” – panaszolja Odile Saugues.
A francia képviselők vizsgálatuk során megdöbbentő megállapításokra jutottak: 111 országban hiányos és felületes a repülőgépek ellenőrzése, 30-ban többszöri figyelmeztetés ellenére semmi sem történt, s 15-ben „rendkívül vitatott” a felülvizsgálatok minősége. Gyenge színvonalú ellenőrzéseket állapítottak meg a franciák Ciprus és Magyarország esetében is.
Ezen hiányosságok miatt a képviselők a francia szállítási biztost, Jacques Barrot-t szólították fel a „feketelista” létrehozására. Ez az interneten keresztül mindenki számára elérhető lenne. Azon országok, melyek információkat titkolnak el, vagy visszatartanak, azokat ki kell zárni a civil légiközlekedésből – áll a javaslatban. Barrot utalt rá, hogy a strassburgi Európa Parlament az az intézmény, melynek először engedélyeznie kell egy ilyen lista összeállítását. Barrot a francia Le Parisiennek adott interjújában úgy fogalmazott: „ezt a listát a kölni Európai Repülésbiztonsági Hivatal folyamatosan aktualizálná”.
A tagállamokat egyúttal köteleznék arra, hogy folyamatosan ellenőrizzék a chartercégeket és a fapados légitársaságokat. Szakemberek körében régóta nem titok, hogy technikai ellenőrzést számos állam nem veszi igazán komolyan. A svájci székhelyű, a repülési baleseteket regisztráló „Bureau d´Archives des Accidents Aeronautiques” arra a megállapításra jutott, hogy charterjáratok esetében a baleseti kockázat tizenhétszerese a menetrendszerinti járatok esetében fennálló veszélynek.
(wiesbadener-kurier.de)
Elkepesztő siker, állótapsos ünneplés a Hamupipőke bemutatóján