Utasok meséltek a hajóbalesetről

Megkezdődött a Kujbisevi víztározón július 10-én elsüllyedt kirándulóhajó kiemelése, és nem kizárt, hogy még hétfőn a felszínre tudják emelni a járművet.• Már 104 áldozatot kiemeltek a Volgából

MNO
2011. 07. 18. 8:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezen a helyszínen Oroszország legnagyobb úszó darui közül kettő, valamint további csaknem 20 kisegítő hajó dolgozik. A két sodronyt, amelyek segítségével ki akarták emelni a Bulgariját, már vasárnap elhelyezték, de az egyik elszakadt. A tervek szerint a sodronyok alá párnákat helyeznek, hogy a hajó ne sérüljön, majd előbb a gerincére állítják az oldalára dőlt hajót, s aztán emelik ki. Előzőleg búvárok hermetizálták a hajótestet, és szivattyúkat helyeztek el rajta: ezeket akkor helyezik majd üzembe, amikor a két fedélzet már a víz felett lesz. Közben egyre újabb részletek válnak ismertté a szerencsétlenségről.

A Komszomolszkaja Pravdának Szergej Lebegyevnek, a Bulgarija 39 éves, életét vesztő hajósmesterének családja és a személyzet több tagja mesélt. Lebegyevvel a hajón volt felesége, Aljona, valamint 16 éves lánya és 17 éves fia. Ők hárman megmenekültek, de Lebegyev az utolsó pillanatig mentette az utasokat, s amikor sokadszorra lemerült, többet nem jött a felszínre. Aljona szakácsként dolgozott a hajón, s amikor az süllyedni kezdett, maga is tolt ki az étteremből utasokat, de barátnője, a pincérként dolgozó Guzel odaveszett, mert nem tudott úszni. Aljona Lebegyeva azt is elmondta: valójában „hajóorvosként” is ő tevékenykedett, mert orvos nem volt a hajón, de még a hajópatika gyógyszereit is saját költségén vásárolta.

Vjacseszlav Koloszov matróz szerint a legénység tagjai közül többen nem tudtak úszni, például a kormányos sem, és ő is vízbe fúlt. Koloszov szerint a Bulgarija fő motorja még július elején meghibásodott. Egy 50 kilométeres útra indultak Zelenogorszkba, és ott állt le a motor, de a pótmotorral hazamentek és a javítóba álltak, ahol ki is javították a motort a következő út előtt. A matróz elmondta: a motort az tette tönkre, hogy vízzel felhígított dízelt tankoltak bele.

Folyami hajósok arról számoltak be a lapnak, hogy ez sokszor megtörtént Kazanyban. Csak akkor derül ki, hogy víz van az üzemanyagban, amikor a motor felmondja a szolgálatot. Akkor előbb az üzemanyagot kell kiszivattyúzni, aztán az alján lévő vizet, aztán sokáig szárítani kell a motort.

A Bulgarija túlélői azt is elmondták: Bolgarból nem akartak visszaindulni Kazanyba, de a hajót bérlő cég tulajdonosa határozott utasítást adott az indulásra. A matrózok szerint az okozta a katasztrófát, hogy az ablakok mindenütt nyitva voltak: a hajófenékben lévő motorházban azért, mert ott 50 fok felett van a hőmérséklet, de a kajütökben is nagy volt a hőség, mert klímaberendezés nem volt a hajón. A nyitott ablakokon egyszerre sok víz hatolt be: ha az ablakok zárva lettek volna, a hajót szélirányba tudták volna fordítani, és vissza tudott volna térni Kazanyba.

Időközben a hétvégén a közlekedési minisztérium döntésével alaposabb vizsgálatig leállították a Bulgarijával egy időben épült, hasonló hajókat.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.