Betiltották a sorozatokat megszakító reklámokat

Kína a kultúrharc jegyében hozta meg döntését, a szabályozás január elsejétől lép életbe.

BL
2011. 11. 29. 15:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szabályozás január elsejétől lép életbe. „A rádió és a televízió a párt és a nép szócsöve, fontos front a kultúrában” – írta a döntés indoklásaként honlapján a rádióért és televízióért felelős állami szerv.

A kommunista párt mindig is pórázon tartotta a kulturális befolyással rendelkező szervezeteket és vállalatokat. Néhány hónappal ezelőtt például betiltott egy kereskedelmi csatornán futó népszerű tehetségkutató műsort.

A műsorszolgáltatók bosszankodnak az újabb lépés miatt. „A kormány gyakorlatilag megöl minket, ha betiltja a reklámokat a legnézettebb sorozatok alatt” – mondta egy tévécsatorna igazgatója. A Hunan műholdas tévé szóvivője azt emelte ki, hogy az új szabályozás kicsit későn jött, miután a legtöbb, következő évre szóló reklámszerződést már aláírták. A kínai tévés reklámipar bevételei csaknem 500 milliárd jüanra (78 milliárd dollárra) rúgtak a múlt évben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.