A brit reklámjogi szabályok meghozatalával és felülvizsgálatával foglalkozó Broadcast Committee of Advertising Practice (BCAP) szerint nincs kézzel fogható indok arra, hogy megtiltsák a teherbeesés utáni szolgáltatásokat, köztük abortuszt is kínáló magánklinikák számára a televízióban való reklámozást.
A teherbeesés utáni ingyenes szolgáltatásokat már lehet reklámozni a televízióban, míg a pénz ellenében történőket csak a többi médiumon keresztül. Mint azt Matt Wilson, a szervezet szóvivője elmondta: „Nem valamilyen korlátozás nélküli hirdetésről lesz szó, hogy 'gyertek hozzánk abortuszra'. Nem a művi terhesség-megszakítás, hanem egy sor szolgáltatás reklámozása a cél.”
Visszataszító
A kezdeményezés ellenzői azonban úgy vélik, hogy az abortusz televíziós reklámozása révén a nagyközönség érzéketlenné válna a beavatkozással szemben. A Daily Mail című lapnak adott interjújában Nadine Dories brit konzervatív párti képviselő kihangsúlyozta: a kezdeményezés lehetőséget adna a televíziós társaságoknak arra, hogy „egy olyan szolgáltatás reklámozása révén tegyenek szert pluszprofitra, amely az emberi élet megszakítását jelenti. Ez pedig visszataszító.”
A brit törvények a terhesség 24. hetéig engedélyezik az abortuszt, amennyiben két szakember is egyetért abban, hogy a beavatkozás kisebb mértékű fizikai és mentális kárt okoz a nő számára, mint a magzat kihordása. Az anyák életét súlyosan veszélyeztető helyzetekben azonban nincsen időbeli korlátja a terhesség megszakításának.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!