Luca Cari hozzátette, hogy a különböző mentőegységek hamarosan megvitatják a helyzetet és a teendőket. Azt nem tudta megmondani, hogy mennyire mozdult meg a hajó. Giglio szigeténél a tengeren, ahol a Costa Concordia egy héttel ezelőtt szerencsétlenül járt, változó irányú szél kelt hullámokat, és a nap folyamán várhatóan még rosszabbra fordul az időjárás.
A szél ereje eléri az óránkénti 40-50 kilométert, a hullámok magassága pedig a másfél métert. A víz alatti áramlatok elmozdíthatják a hajótestet, amely a lejtős tengerfenéken a mélybe csúszhat és teljesen elsüllyedhet. A Costa Concordia mozgását műholdas felvételeken is figyelik. A tervek szerint a hajótestet drótkötelekkel rögzítik a parti sziklákhoz.
Alessandro Bosonero, a haditengerészet képviselője kijelentette, hogy a hajó bizonytalan helyzete miatt a búvárok nem ereszkedhetnek le a mélybe. Nem kezdődött meg még a hajótestben maradt mintegy 2380 tonna, a környezetet szennyezéssel fenyegető gázolaj kiszivattyúzása sem. A művelet, amely 2-3 hétig is eltarthat, amúgy sem könnyű, mert az üzemanyagot előbb fel kell melegíteni, hogy folyékonyabbá váljon.
Mint arról korábban beszámoltunk, egy fiatal moldovai nő szerint a múlt hét pénteken szerencsétlenül járt olasz luxus óceánjáró kapitánya hatalmas erőfeszítéseket tett az utasok kimentésére. Mint azt megírtuk, nyilvánosságrahoztáka Costa Concordia kapitányának kihallgatási jegyzőkönyvét, és az olasz média idézte a közte és a livornói kikötői kapitányság parancsnoka között rádióadón folytatott indulatos párbeszédet is. Egy neve elhallgatását kérő egykori alkalmazott a Costa Concordia esete kapcsán az MNO-nak arról is beszélt: ezeken a hajókon általában mindenki be van rúgva és drogokat is fogyasztanak. Munkácsy András, a Közlekedéstudományi Intézet tudományos munkatársa az MTI-nek csütörtökön arról beszélt, a hajózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód, a hajók biztonságára már a gyártástól figyelnek, a hajók közlekedését pedig szigorú szabályok rögzítik.