Megmozdult a hajó – felfüggesztették a kutatást

Felfüggesztették a kutatási és mentési munkálatokat pénteken az olaszországi Giglio szigeténél elsüllyedt utasszállítónál, miután a viharos időben megmozdult a hajótest.

PR
2012. 01. 20. 9:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Luca Cari hozzátette, hogy a különböző mentőegységek hamarosan megvitatják a helyzetet és a teendőket. Azt nem tudta megmondani, hogy mennyire mozdult meg a hajó. Giglio szigeténél a tengeren, ahol a Costa Concordia egy héttel ezelőtt szerencsétlenül járt, változó irányú szél kelt hullámokat, és a nap folyamán várhatóan még rosszabbra fordul az időjárás.

A szél ereje eléri az óránkénti 40-50 kilométert, a hullámok magassága pedig a másfél métert. A víz alatti áramlatok elmozdíthatják a hajótestet, amely a lejtős tengerfenéken a mélybe csúszhat és teljesen elsüllyedhet. A Costa Concordia mozgását műholdas felvételeken is figyelik. A tervek szerint a hajótestet drótkötelekkel rögzítik a parti sziklákhoz.

Alessandro Bosonero, a haditengerészet képviselője kijelentette, hogy a hajó bizonytalan helyzete miatt a búvárok nem ereszkedhetnek le a mélybe. Nem kezdődött meg még a hajótestben maradt mintegy 2380 tonna, a környezetet szennyezéssel fenyegető gázolaj kiszivattyúzása sem. A művelet, amely 2-3 hétig is eltarthat, amúgy sem könnyű, mert az üzemanyagot előbb fel kell melegíteni, hogy folyékonyabbá váljon.

Mint arról korábban beszámoltunk, egy fiatal moldovai nő szerint a múlt hét pénteken szerencsétlenül járt olasz luxus óceánjáró kapitánya hatalmas erőfeszítéseket tett az utasok kimentésére. Mint azt megírtuk, nyilvánosságrahoztáka Costa Concordia kapitányának kihallgatási jegyzőkönyvét, és az olasz média idézte a közte és a livornói kikötői kapitányság parancsnoka között rádióadón folytatott indulatos párbeszédet is. Egy neve elhallgatását kérő egykori alkalmazott a Costa Concordia esete kapcsán az MNO-nak arról is beszélt: ezeken a hajókon általában mindenki be van rúgva és drogokat is fogyasztanak. Munkácsy András, a Közlekedéstudományi Intézet tudományos munkatársa az MTI-nek csütörtökön arról beszélt, a hajózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód, a hajók biztonságára már a gyártástól figyelnek, a hajók közlekedését pedig szigorú szabályok rögzítik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.