Az elmúlt évtizedben elért, átlagosan 6 százalékos csökkenéshez képest – amely tavalyelőtt 11 százalékkal tetőzött – tavaly mindössze 2 százalékkal esett vissza a halálozások száma.
Siim Kallas közlekedési biztos csütörtöki közleményében ennél is aggasztóbbnak nevezte, hogy néhány, rendkívül jó közúti közlekedésbiztonsági mutatókkal rendelkező uniós tagállamban, például Németországban és Svédországban a halálesetek számának lényeges növekedése figyelhető meg.
A bizottság adatai szerint továbbra is fennáll a motorkerékpárok jelentette probléma is, hiszen az azokkal összefüggő halálesetek száma több mint egy évtized elteltével sem csökkent.
Az EU a 2001–2011 közötti időszakra közúti közlekedésbiztonsági cselekvési tervet dolgozott ki. Ennek köszönhetően a közúti halálesetek száma mintegy 45 százalékkal csökkent, így – a bizottság fogalmazása szerint – „több mint 125 ezer emberéletet sikerült megmenteni”.
A brüsszeli adatok szerint Magyarországon 2001-ben egymillió lakosra még 121 közlekedési haláleset jutott, 2010-re ez a szám 74-re, tavaly pedig (előzetes adatok szerint) 64-re csökkent. Ez az évtized átlagában 40 százalékos csökkenést jelent, míg tavaly 14 százalékot. Uniós átlagban 112-ről 2010-ig 62-re, tavaly 61-re süllyedt a halálozások száma.

Ilyen Magyar Péter békepolitikája: mocskos szidalmakat kap a kormánypártok egyik női politikusa