Elhunyt a Red Bull megalkotója

Meghalt Csaleo Juvidja thaiföldi milliárdos, a Red Bull energiaital megalkotója, a márka egyik felépítője.

PR
2012. 03. 18. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyolcvanas éveiben járó férfit szülőföldjén, Thaiföldön érte a halál szombaton – jelentette a helyi sajtó a thaiföldi italgyártók szövetségének közlésére hivatkozva. A Forbes magazin szerint, amelynek milliárdos listáján Csaleo a 205. leggazdagabb ember 5 milliárd dollárnyi vagyonnal, a férfi 80 éves volt. Ám thai források szerint 1923 augusztusában született, azaz idén 88 éves lenne.

A kínai apától és thai anyától született gyermek nagy szegénységben nőtt fel, családja gyümölcsöt és kacsát árult, hogy fenntartsák magukat. Csaleo az 1960-as években hozta létre kicsiny gyógyszeripari cégét, amely egy évtizeddel később megalkotta a Karting Deng, azaz angolul a Red Bull nevű energiaitalt.

Az ital kezdetben a gépkocsivezetők körében vált népszerűvé, de helyi termék maradt. Csaleo találkozott Dietrich Mateschitz osztrák vállalkozóval, akivel a 80-as évek közepén nemzetközi céget hozott létre. Az osztrák férfi úgy ismerte meg az italt, mint a jet leg hatásos ellenszerét. Ketten közösen módosítottak az eredeti recepten, mielőtt megalapították a nemzetközi Red Bull márkát. A két férfi nagyjából fele-fele arányban birtokolja a céget, amely ma már több milliárdos tételben gyártja a népszerű energiaitalt.

Bár Csaleo hazájának harmadik leggazdagabb embere volt, a Nation helyi napilap szerint mindig is kerülte a nyilvánosságot, az elmúlt 30 évben egyetlen egy interjút, nyilatkozatot sem adott a sajtónak. A thaiföldi kormány egészségügyi bizottságának tagja, a kormányfő tanácsadója volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.