Gyásznapot tartanak Belgiumban és Hollandiában

Országos gyásznapot tartanak pénteken Belgiumban és Hollandiában a belga autóbuszt ért tragikus keddi svájci baleset 28 áldozatára emlékezve.

WL
2012. 03. 16. 11:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Délelőtt 11 órakor minkét országban egy percre leállt az élet – felfüggesztették a munkát a munkahelyeken és az oktatást az iskolákban, megálltak a tömegközlekedési eszközök és a taxik, megszólaltak a harangok, az emberek pedig egyperces csönddel adóztak a halálos áldozatok – köztük 22 gyermek – emlékének. A középületeken félárbocra eresztették a nemzeti lobogót, az Európai Parlament brüsszeli épületénél az uniós zászlót.

A balesetet szenvedett gyerekek közül hatan hollandok voltak, akik egy határ közeli belga iskolába jártak.

A belgiumi Melsbroek katonai repülőterére megérkeztek azok a repülőgépek, amelyek a halálos áldozatok koporsóit, a szállítható állapotban lévő sérültek egy részét, valamint a baleset másnapján a helyszínre utazott hozzátartozókat szállították haza.

A 24 sérült gyerek közül négyen nincsenek szállítható állapotban. Hatan, akiknek a sérülése kevéssé volt súlyos, már péntekre virradóra hazarepülhettek.

Továbbra sem tudni, hogy mi okozta a balesetet. Elméletileg műszaki meghibásodás, emberi hiba vagy hirtelen rosszullét jöhet szóba, de a hatóságok kezében nincs semmi érdemi támpont. A rendőrség merő spekulációnak minősítette azokat a belga médiahíreszteléseket, hogy a sofőr figyelmét DVD-lemez cseréje köthette le.

Svájci sajtóbeszámolók megkérdőjelezték annak az ésszerűségét, hogy az alagutakban – enyhe ívű kanyarokban – egyes segélyhívó telefonok mellett a menetirányra gyakorlatilag merőleges fallal lezárt bemélyedéseket építenek, ahová feltétlenül szükséges esetben a járművel félre lehet állni A szerencsétlenül járt busz egy ilyen falszakasznak ütközött frontálisan, és így semmi nem csökkenthette a becsapódás erejét.

A Le Soir című brüsszeli lap helyszínrajzban rekonstruálta a történteket. Annak alapján az feltételezhető, hogy a busz előbb srégen nekiütközött a jobboldali szegélynek, az ütközés irányváltoztatást idézett elő balra, a sofőr pedig, feltételezhetően azért, hogy a busz ne térjen át a szemközti forgalom sávjába, jobbra rántotta a kormányt, de ott már nem tudta a sávon belül tartani a járművet, és az egyenesen belerohant a jobboldalt kiépített, merőlegesen álló falszakaszba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.