Kisebb hadsereg dolgozik Obama újraválasztásán

Az elnök milliókkal többet költött kampányra, mint ellenfelei összesen, újraválasztásán pedig több mint félezer fizetett alkalmazott munkálkodik.

Kovács N. László
2012. 03. 29. 13:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak februárban 135 millió dollárt fogyasztott el Barack Obama kampánya. Csak a több mint ötszáz alkalmazott fizetése elvitt 6,3 milliót, többet, mint amit Newt Gingrich és Ron Paul együttesen begyűjtött a második hónapban. Ezenfelül számítógépekre költöttek 1,1 milliót, majdnem félmilliót szántak helységek bérlésére és rezsire, 305 ezret telefonszámlára és 19 ezret papír-írószerre. A pénzkereséshez azonban pénz is kell: legalább 7 millió ment el postai kiadásokra, nyomtatásra és telefonos hirdetésekre. „A történelem legnagyobb kampányát építjük” – nyilatkozta Ben LaBolt kampányfőnök.

Az ellenfelek meg sem tudják közelíteni az Obama-féle költekezési mutatókat. Februárban a négy republikánus elnökjelölt-aspiráns összesítve 132 milliót költött, tehát 3 millióval kevesebbet, mint Barack Obama egyedül. Köztük kimagaslóan Mitt Romney áll a legjobban, ám még ő is csupán száz fizetett kampánymunkást tud felmutatni. „Azt hiszem, Obama a maga szerény módján így próbálja lentebb szorítani a munkanélküliségi mutatókat” – élcelődött az egykori kormányzó politikai tanácsadója, Rich Beeson az ötször nagyobb elnöki „hadseregen”.

Boston Herald (boston.com)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.