Csak februárban 135 millió dollárt fogyasztott el Barack Obama kampánya. Csak a több mint ötszáz alkalmazott fizetése elvitt 6,3 milliót, többet, mint amit Newt Gingrich és Ron Paul együttesen begyűjtött a második hónapban. Ezenfelül számítógépekre költöttek 1,1 milliót, majdnem félmilliót szántak helységek bérlésére és rezsire, 305 ezret telefonszámlára és 19 ezret papír-írószerre. A pénzkereséshez azonban pénz is kell: legalább 7 millió ment el postai kiadásokra, nyomtatásra és telefonos hirdetésekre. „A történelem legnagyobb kampányát építjük” – nyilatkozta Ben LaBolt kampányfőnök.
Az ellenfelek meg sem tudják közelíteni az Obama-féle költekezési mutatókat. Februárban a négy republikánus elnökjelölt-aspiráns összesítve 132 milliót költött, tehát 3 millióval kevesebbet, mint Barack Obama egyedül. Köztük kimagaslóan Mitt Romney áll a legjobban, ám még ő is csupán száz fizetett kampánymunkást tud felmutatni. „Azt hiszem, Obama a maga szerény módján így próbálja lentebb szorítani a munkanélküliségi mutatókat” – élcelődött az egykori kormányzó politikai tanácsadója, Rich Beeson az ötször nagyobb elnöki „hadseregen”.
Boston Herald (boston.com)