A holttestekkel kapcsolatos irányelveket taglaló körlevél szerint a vonatok személyzete köteles feltenni a szerelvényre a vasúti balesetek halottjait, és elvinni őket a legközelebbi állomásig, nem várva meg, hogy a rendőrség intézkedjen. A cél az lenne, hogy kevesebb legyen a balesetek miatti késés.
A vasutas-szakszervezeteket felháborította a körlevél, amelyet közben vissza is vontak átdolgozásra.
„Ha a mozdonyvezetők és a kalauzok szedik össze a tetemeket a vasúti pályáról, az olyan, mintha perdöntő bizonyítékokat tüntetnének el bűncselekmények helyszínéről” – mondta Sanjay Kumar Padhi, a mozdonyvezetők szakszervezetének vezetője. Szerinte a rendőrség dolga kivizsgálni a halál okát és eltakarítani a holttesteket.
Egy dél-indiai mozdonyvezető arra mutatott rá, hogy a holttestek gyakran súlyosan csonkoltak, ami pszichésen nagyon megterhelheti a velük foglalkozó vasutasokat.
A sok millió utast szállító indiai vasutaknak rémes a baleseti statisztikája: hivatalos adatok szerint tavaly 28 ezer ember vesztette életét vasúti balesetben Indiában.
A Hindustan Times című lap szerint a szervezett bűnözés is visszaél a helyzettel: bűnbandák máshonnét származó holttesteket dobnak a sínekre, hogy aztán kártérítést követeljenek értük a vasúttársaságtól.

A klímák után a hűtőket is betiltaná az EU