2008 januárjában durrantak a pezsgőspalackok, Gustav Poschalko, az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) teherszállítási üzletágának, a Rail Cargónak a vezetője magyar kollégájával, Heinczinger Istvánnal koccintott. Poschalko ragyogott, hiszen éppen akkor írták alá a MÁV Cargo megvásárlását.
2012 májusában lezárulnak a rendőrségi vizsgálatok. A nagy vasúti üzlet bűnüggyé vált. A következő hétre várja a gazdasági és korrupciós államügyészség a Szövetségi Korrupcióellenes Hivatal zárójelentését – nyilatkozta az ügyészség szóvivője, Martin Ulrich. Ezt követően lehet vádemeléssel számolni. A nyomozók célkeresztjében van Gustav Poschalko, aki folyamatban lévő ügyre hivatkozva megtagadta, hogy állást foglaljon az ügyben, de természetesen rá is vonatkozik az ártatlanság vélelme.
Hosszú ideig úgy tűnt, hogy Ausztriában senki sem akarja tisztázni az eladáshoz kapcsolódó meglepő történéseket. Pedig alig néhány hónappal a vásárlás után már nyilvánosságra kerültek az első gyanúra okot adó hírek. Az akkori magyar kormány a MÁV Cargóért 250 millió euróra számított, ezzel szemben az osztrákok összesen 600 milliót fizettek egy olyan vállalatért, amelynek vagonjai jórészt roncsnak számítottak.
Az ÖBB 2007-ben egy Geuronet nevű lobbicéget is alkalmazott. A cég egy lobbistából, Gulya Andrásból állt, aki közel hétmillió eurót kasszírozott az Osztrák Szövetségi Vasutaktól. Az volt a munkája, hogy alaposan figyelte a magyar médiát, és logisztikai kérdésekben támogatta a vállalatot. Néhány hónappal a vásárlás után Gabriela Moser, a zöldek közlekedési szóvivője már azt mondta, hogy különös és drága a Geuronet-szerződés.
Gustav Poschalko éveken keresztül a szocialisták szürke eminenciásának számított, aki ÖBB-s birodalmán belül bármit megengedhetett magának. Az ÖVP szintén kerülte a hírverést, mert a MÁV Cargo átvizsgálásában a párthoz közelálló Raiffeisen Investment AG meghatározó szerepet játszott. A vásárláshoz szükséges hitelt szintén a Raiffeisen bocsátotta rendelkezésre. Csak semmi felhajtás – volt akkoriban a jelszó.