Brutális márkaszigor az olimpián

A Pepsi-trikó érvényteleníti a belépőjegyet – drákói szigorral védik a szponzorok érdekeit az olimpiai játékok brit szervezői.

Kovács N. László
2012. 07. 22. 15:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olimpiai ötkarika immár ugyanolyan márkajelzés, mint a McDonalds híres „arany ívei”: nem lehet szabadon felhasználni. Néhány élelmes brit boltos mégis megpróbálta, és így első kézből ismerkedhettek meg a copyright-rendőrség szigorával. Egy pék kiflikből, egy hentes pedig virsliből font ötkarikát kirakatába – mind a kettőt kíméletlenül levetették a hatóságok. A játékokon szolgálatot teljesítő rendőröket utasították, otthonról hozott szendvicsüket, csipszüket és csokijukat is csak egyszerű, átlátszó műanyag tárolóból fogyasszák – nehogy a csomagolás révén illetéktelen márka férkőzzön a szponzorok féltékenyen őrzött paradicsomába. Még a Manchester United Old Trafford-i pályájának ülésein is átfestették a Nike pipáit, az olimpia hivatalos támogatója ugyanis az Adidas.

Sebastian Coe, a szervezőbizottság (Locog) vezetője egy rádióinterjúban megerősítette, a szponzorok érdeke előbbre való, mint a nézőké. A BBC kérdésére Coe elmondta, ha valaki Pepsi-feliratú pólóban érkezik valamelyik sporteseményre, hiába van érvényes jegye, meg fogják tagadni a belépését. „A Coca-Cola sok millió fonttal járult hozzá az olimpia megszervezéséhez és a sport népszerűsítéséhez egyaránt. Épp ezért nagyon fontos, hogy megvédjük az érdekeit” – fogalmazott a szervező. És mi a helyzet a Nike sportcipőt viselő nézőkkel? „Nos, ők valószínűleg be fognak tudni jutni…” – válaszolta Coe, ám arcán látszott, legszívesebben ezekkel szemben is az Old Traffordon látott stratégiát alkalmazná.

(Daily Record, Dailyrecord.co.uk)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.