Az olimpiai ötkarika immár ugyanolyan márkajelzés, mint a McDonalds híres „arany ívei”: nem lehet szabadon felhasználni. Néhány élelmes brit boltos mégis megpróbálta, és így első kézből ismerkedhettek meg a copyright-rendőrség szigorával. Egy pék kiflikből, egy hentes pedig virsliből font ötkarikát kirakatába – mind a kettőt kíméletlenül levetették a hatóságok. A játékokon szolgálatot teljesítő rendőröket utasították, otthonról hozott szendvicsüket, csipszüket és csokijukat is csak egyszerű, átlátszó műanyag tárolóból fogyasszák – nehogy a csomagolás révén illetéktelen márka férkőzzön a szponzorok féltékenyen őrzött paradicsomába. Még a Manchester United Old Trafford-i pályájának ülésein is átfestették a Nike pipáit, az olimpia hivatalos támogatója ugyanis az Adidas.
Sebastian Coe, a szervezőbizottság (Locog) vezetője egy rádióinterjúban megerősítette, a szponzorok érdeke előbbre való, mint a nézőké. A BBC kérdésére Coe elmondta, ha valaki Pepsi-feliratú pólóban érkezik valamelyik sporteseményre, hiába van érvényes jegye, meg fogják tagadni a belépését. „A Coca-Cola sok millió fonttal járult hozzá az olimpia megszervezéséhez és a sport népszerűsítéséhez egyaránt. Épp ezért nagyon fontos, hogy megvédjük az érdekeit” – fogalmazott a szervező. És mi a helyzet a Nike sportcipőt viselő nézőkkel? „Nos, ők valószínűleg be fognak tudni jutni…” – válaszolta Coe, ám arcán látszott, legszívesebben ezekkel szemben is az Old Traffordon látott stratégiát alkalmazná.
(Daily Record, Dailyrecord.co.uk)