Nagy a baj: megbukott a Mercedes és az Audi a törésteszten

Gyengén szerepeltek a német luxusmárkák azon az új amerikai törésteszten, amelyen az autó homloklemezének a megszokott 50 százalék helyett csak 25 százaléka ütközik szilárd akadállyal.

NT
2012. 08. 17. 19:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) által végzett törésteszten a Mercedes C-osztály és az Audi A4 „elégtelen”, a BMW 3-as szériája és a Volkswagen CC „határértéken” minősítést kapott.

A tizenegy vizsgált autóból csak három ért el jó, vagy elfogadható eredményt: a Volvo S60 és a Honda Acura TL jó eredménnyel vizsgázott, a Nissan Infiniti G pedig átment a vizsgán. Határértéken a két német modell mellett még az Acura TSX és a Lincoln MKZ szerepelt, elégtelen eredményt pedig a Lexus IS 250/350 és a Lexus ES 350 ért el.

Az IIHS egy autóipari szakértő szerint azért vezette be az új töréstesztet, mert már szinte minden új modell a legmagasabb pontszámot éri el a megszokott teszteken. A gyártók eleve úgy tervezik modelljeiket, hogy azok a lehető legmagasabb pontszámot érjék el.

„Ez mindig is így volt, a mércét folyamatosan emelték” – mondta a vizsgált német márkák egyikénél dolgozó, önmagát megnevezni nem akaró szakértő. „Először az autó teljes frontális ütközése volt a mérce, majd a homloklemez felét ütköztették akadállyal, később jött az oldalirányú ütközés, majd Európában a gyalogossal való ütközés.” Idővel – mutatott rá a szakértő – minden autógyár gond nélkül veszi majd ezt az akadályt is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.