Az olasz sajtó szerdán jelentette, hogy a bizottság továbbította jelentését a grossetói ügyészségnek. A szakértők a kapitány és a legénység, valamint a válságközpont és a kikötői hatóságok üzenetváltásainak elemzéséből arra a következtetésre jutottak, hogy a sziklával való ütközés után hat perccel Francesco Schettino parancsnok már tudta, hogy süllyed a Costa Concordia, mégsem adott parancsot az utasok kimenekítésére. Az evakuálás ötvenperces késéssel kezdődött, a legénység többsége pedig nem tudta, mit kell tennie.
Ezeroldalas értékelés a Costa Concordia fekete dobozáról
Ezeroldalas értékelést és hét DVD-lemezt adott át a grossetói bíróságnak a Giuseppe Cavodragone admirális vezette, márciusban kinevezett szakértői bizottság, mely azóta vizsgálta a Costa Concordia parancsnoki fedélzete fekete dobozának tartalmát.
A szakértőknek a bíróság ötven kérdésére kellett választ adniuk, így többek között a január 13-án a toszkán Giglio-sziget partjánál történt katasztrófa pontos menetéről, a Costa Concordia műszaki berendezéseinek állapotáról, a hajó adottságairól. Az olasz sajtó értesülései szerint a fekete doboz által rögzített hanganyag elárulja, mi történt a sziklának ütközés előtti és utáni pillanatokban, milyen magatartást tanúsított Francesco Schettino kapitány és tisztjei.
A Costa Concordia tragédiája – Magyar áldozat is volt
A Costa Concordia a fedélzetén több mint 4 ezer főnyi utassal és személyzettel a toscanai partok közelében sziklának ütközött. A balesetet követő káoszban a kapitány, Francesco Schettino elhagyta a fedélzetet. Fehér Sándor, a magyar áldozat az óceánjárón utazó gyerekek mentése közben halt meg. A balesetben összesen 30 ember vesztette életét, kettőnek pedig nyoma veszett.
Az óceánjáró balesetét túlélő magyarok jogi képviselői közben a kártérítésről tárgyalásban állnak a hajó tulajdonosaival-üzemeltetőivel, de a részletek egyelőre bizalmasak. Korábban súlyos gondatlanság címén 400 millió dolláros kártérítési keresetet nyújtottak be a hajó balesetének következtében életét vesztett Fehér Sándor hegedűművész családja nevében. A huzavona végkimenetelére nézve jól jel, hogy a szerencsétlenség 235 francia túlélőjének jogi képviselői már megállapodtak a Costa Crociere vállalattal. A vállalat összesen 2,115 millió eurót ítélt oda.