Ezért haltak meg ilyen sokan a Costa Concordián

A Costa Concordia kapitánya és a hajót birtokló cég válságközpontjának vezetője nem rendelte el időben az utasok kimenekítését, ezért felelősek a halálukért.

WA
2012. 09. 13. 7:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz sajtó szerdán jelentette, hogy a bizottság továbbította jelentését a grossetói ügyészségnek. A szakértők a kapitány és a legénység, valamint a válságközpont és a kikötői hatóságok üzenetváltásainak elemzéséből arra a következtetésre jutottak, hogy a sziklával való ütközés után hat perccel Francesco Schettino parancsnok már tudta, hogy süllyed a Costa Concordia, mégsem adott parancsot az utasok kimenekítésére. Az evakuálás ötvenperces késéssel kezdődött, a legénység többsége pedig nem tudta, mit kell tennie.

Ezeroldalas értékelés a Costa Concordia fekete dobozáról

Ezeroldalas értékelést és hét DVD-lemezt adott át a grossetói bíróságnak a Giuseppe Cavodragone admirális vezette, márciusban kinevezett szakértői bizottság, mely azóta vizsgálta a Costa Concordia parancsnoki fedélzete fekete dobozának tartalmát.

A szakértőknek a bíróság ötven kérdésére kellett választ adniuk, így többek között a január 13-án a toszkán Giglio-sziget partjánál történt katasztrófa pontos menetéről, a Costa Concordia műszaki berendezéseinek állapotáról, a hajó adottságairól. Az olasz sajtó értesülései szerint a fekete doboz által rögzített hanganyag elárulja, mi történt a sziklának ütközés előtti és utáni pillanatokban, milyen magatartást tanúsított Francesco Schettino kapitány és tisztjei.

A Costa Concordia tragédiája – Magyar áldozat is volt

A Costa Concordia a fedélzetén több mint 4 ezer főnyi utassal és személyzettel a toscanai partok közelében sziklának ütközött. A balesetet követő káoszban a kapitány, Francesco Schettino elhagyta a fedélzetet. Fehér Sándor, a magyar áldozat az óceánjárón utazó gyerekek mentése közben halt meg. A balesetben összesen 30 ember vesztette életét, kettőnek pedig nyoma veszett.

Az óceánjáró balesetét túlélő magyarok jogi képviselői közben a kártérítésről tárgyalásban állnak a hajó tulajdonosaival-üzemeltetőivel, de a részletek egyelőre bizalmasak. Korábban súlyos gondatlanság címén 400 millió dolláros kártérítési keresetet nyújtottak be a hajó balesetének következtében életét vesztett Fehér Sándor hegedűművész családja nevében. A huzavona végkimenetelére nézve jól jel, hogy a szerencsétlenség 235 francia túlélőjének jogi képviselői már megállapodtak a Costa Crociere vállalattal. A vállalat összesen 2,115 millió eurót ítélt oda.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.